جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حادثه سیل در شیراز

حوزه/ با وقوع سیل در برخی مناطق شیراز و بروز مشکلات، طلاب و روحانیون و نهادهای حوزوی این استان با خدمت رسانی و امداد رسانی، یاری گر مردم سیل زده شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، پس از سپری کردن سالی با سختی های اقتصادی و معیشتی، بارش های پی در پی باران الهی نوید سالی پر از امید و مسافرت های نوروزی خوشی را می رساند اما بی تدبیری برخی مسئولان بازهم کام مردم را تلخ نگاه داشت.

اما این بار هم اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب و روحانیون در کنار خانواده های سیل زدگان ماندند تا حضور و کمک آنان مرهمی برای درد هایشان باشد در این گزارش نیز به برخی فعالیت های نهادها و مراکز حوزوی فارس به مناطق سیل زده می پردازیم.

طلاب و روحانیون آماده خدمت رسانی به مسافرین هستند

مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس در ساعات اولیه این حادثه اعلام آمادگی خدمت رسانی مدارس عمیه شیراز را به خانواده های داغ دیده و مسافرین نوروزی کرد.

مدیر حوزه عمیه فارس همچنین ضمن همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه، بیان داشتند که طلاب و روحانیون آماده خدمت رسانی به مسافرین هستند.

اداره تبلیغات اسلامی فارس نیز یکی از نهادهای پیشرو در این حادثه بود که فعالیت های بسیاری در این زمینه از جمله بازدید از کمپ اسکان مسافران در محل نمایشگاه بین المللی استان با حضور معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور و عیادت از بیماران حادثه دیده سیلاب در بیمارستان شهید رجایی را داشته اند.

حضور در منزل جانباختگان و حضور در منطقه سیل زده جوادیه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با حضور جمعی از طلاب جهادی، حضور در حوزه بسیج، گروه های جهادی و بسیج فعال در منطقه سیل زده سعدی نیز از دیگر فعالیت های این مجموعه به شمار می رود.

برگزاری جلسه هماهنگی بزرگداشت حادثه سیلاب شیراز با ادارات و ارگان های استان در محل سازمان تبلیغات اسلامی شیراز و سخنرانی در مراسم بزرگداشت سرهنگ قاسمی از فوت شدگان حادثه همچنین حضور در روستای سیل زده ماه فیروزان و هفت تنان، دیدار با روحانیون مستقر با حضور معاون سازمان تبلیغات اسلامی و دیدار با آیت الله دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) جهت برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه سیلاب شیراز نیز از دیگر برنامه های برگزار و اجرا شده است.

اسکان مسافران و آسیب دیدگان سیلاب در تعداد 400 مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه

همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در این ایام امداد رسانی هایی به آسیب دیدگان سیلاب شیراز از جمله بازدید میدانی از مناطق آسیب دیده سیل و بررسی وضعیت محله های آسیب دیده از سیلاب و گفتگو با خانواده های آسیب دیدگان و احصاء نیازهای آنان انجام داده است.

حضور دائم مدیر کل، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و همچنین اداره اوقاف ناحیه سه شیراز به همراه تعدادی از خدام و هیئت امناء جهت همکاری با گروه های جهادی، بسیج و سپاه به منظور پاکسازی سیلاب مناطق آسیب دیده(محله های سعدی و سلطان آباد) و بازگشایی درب کلیه حسینیه ها، مساجد و بقاع متبرکه استان جهت اسکان مسافران نوروزی آسیب دیده از سیلاب شیراز از روز 5 فروردین از دیگر برنامه های این مجموعه بوده است.

همچنین اسکان ضروری مسافران نوروزی و آسیب دیدگان سیلاب در تعداد 400 مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه به نحوی که به مدت دو روز در تاریخ های پنج و شش فروردین جمعا 14 هزار نفر در این اماکن اسکان داده شده اند.

طبخ 15 هزار پرس غذای گرم از محل موقوفه معزالوزاره جهت آسیب دیدگان سیلاب شیراز (غذای گرم در محل های اسکان ضروری مسافران و محل های آسیب دیده از سیلاب توزیع شد)، همچنین طبخ و توزیع هشت هزار پرس غذای گر جهت آسیب دیدگان سیلاب شیراز (غذای گرم در محله های آسیب دیده از سیلاب توزیع شد) و تهیه سه هزار تيكه پوشاك ازمحل موقوفه صاحبديواني وتوزيع بين سيل زدگان انجام شد.

طبخ و توزیع 600 پرس غذای گرم (روزانه 200 پرس) از محل موقوفه نصیرالملک و توزیع در میان آسیب دیدگان شهرک سعدی، طبخ 1000 پرس غذاي گرم توسط هيئت امناء  و خدام حرم مطهرحضرت سيدعلاءالدين (ع)و توزيع بين افراد سيل زده بخشی از فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به مناطق سیل زده است.

مبلغین طرح آرامش بهاری به محل اسکان آسیب دیدگان سیلاب و شهرک سعدی شیراز جهت امداد رسانی و اجرای برنامه ویژه کودکان خانواده های آسیب دیده از سیلاب نیز اعزام شدند.

تقيل وپرداخت هزينه  تخليه آب أز منازل سيل زده به مبلغ 10ميليون تومان و تهيه سبدكال اشامل، برنج، روغن، ماكاروني و غیره ازمحل موقوفه ميرزا حسن ترك وتوزيع در بين 150خانواده نيازمند از دیگر فعالیت های این مجموعه به شمار می رود.

حضور فعال فرماندهان و کارکنان ارتش با تجهیزات لازم

حجت الاسلام عزیز رضایی هماهنگ کننده ارشد عقیدتی سیاسی های ارتش منطقه فارس نیز ضمن تسلیت به مناسبت حوادث اخیر اظهار داشت: فرماندهان و کارکنان ارتش با تجهیزات لازم همگام با دیگر نهادهای دیگر درکمک  به سیل زدگان شهر شیراز حضور فعال داشته اند.

حجت الاسلام سید قاسم کاظمی نسب رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان فارس نیز با اشاره به اینکه فراخوان اعزام گروه های جهادی طلاب و روحانیون در روز نخست حادثه اعلام شده بود، اظهار داشت: 120 نفر از طلاب و روحانیون در قالب گروه های جهادی همراه با اکیپ های پزشکی و غیره به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

وی افزود: فعالیت های طلاب و روحانیون از زمان آغاز سیل تا کنون ادامه دارد در صورت امکان نیز باز اعزام طلاب و روحانیون نیز انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان فارس تصریح کرد: طلاب و روحانیون این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز به مناطق سیل زده لرستان و گلستان اعزام شوند.

گفتنی است، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز علاوه بر کمک های خود به مردم سیل زده برخی مناطق شیراز تاکنون ۱۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان شمال کشور ارسال کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha