جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بحران سیل اخیر باید عقل مدیریتی و اجتماعی ما را تقویت کند، گفت: ما کاری می‌کنیم آب که مایه رحمت و حیات است مایه ممات می‌شود؛ درنتیجه با هر بارندگی سیل به راه افتاده و خرابی به بار می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در نشست هم‌اندیشی حوزویان ویژه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، به تبیین اهمیت و ضرورت فعالیت جهادی و امدادرسانی به سیل‌زدگان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر با وجود خرابی‌های متعدد سرشار از نعمت بود، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: «لَنْ تَکونُوا مُؤْمِنِینَ حَتَّی تَکونُوا مُؤْتَمَنِینَ وَ حَتَّی تَعُدُّوا نِعْمَةَ اَلرَّخَاءِ مُصِیبَةً وَ ذَلِک أَنَّ اَلصَّبْرَ عَلَی اَلْبَلاَءِ أَفْضَلُ مِنَ اَلْعَافِیةِ عِنْدَ اَلرَّخَاءِ.»

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این امام همام می‌فرماید: هرگز مؤمن نخواهید بود تا این‌که مورد اعتماد و اطمینان مردم قرار بگیرید و نعمت فراوانی و گشایش را مصیبت بشمارید؛ زیرا صبر بر بلا، از عافیت در وسعت و فراخی نعمت برتر است.

وی افزود: بنا به فرموده امام صادق (ع) هرگز به ایمان نخواهید رسید مگر اینکه بلاهای زندگی را نعمت ببینید، این نگاه عمیق معصوم است که بلاها را فرصت بدانیم نه تهدید و از بلا فرصتی برای کاهش ضررها و زیان‌ها بسازیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید عقل مدیریت و اجتماعی ما به‌وسیله این بلاها افزایش یابد، تصریح کرد: به‌عنوان مثال برای جلوگیری از سیل و خرابی‌های آن باید اقداماتی از قبیل لایروبی مسیر رودخانه‌ها، جلوگیری از غصب مسیل‌ها و مزاحمت برای سیل، تجاوز به حریم رودخانه و ... را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تصرف و تجاوز به طبیعت منجر به خشم آن می‌شود، اضافه کرد: ما کاری می‌کنیم آب که مایه رحمت و حیات است مایه ممات می‌شود؛ درنتیجه با هر بارندگی سیل به راه افتاده و خرابی به بار می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: با وجود این ضعف‌ها باید سیل‌های اخیر فرصتی باشد که از بلا نعمت بسازیم تا بار دیگر گرفتار نشده و بارندگی ها منجر به سیل و خسارت نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha