جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام کهوند

حوزه/ کارشناس فضای مجازی گفت: مهمترین هدفی که حاکمان فضای مجازی و ائمه کفر در پی آن هستند از بین بردن خداجویی و خداپرستی در ملت ها می باشد و به هیچ عنوان دوست ندارند که فضای مجازی تحت اشراف آنها، نام خدا برده شود از این رو از هر ابزاری برای مشغول کردن بشر به انواع شهوات و سرگرمی های غافل کننده استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از مشهد، حجت الاسلام محمد کهوند در کارگاه «شیوه های کاربردی فعالیت حضور در فضای مجازی» ویژه طلاب خواهر خراسان در محل در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا توس (س) مشهد ابراز کرد: فعالیت مجازی اگر در چارچوب تولید، توزیع و مصرف با رعایت شرایط آن همراه باشد، تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه فضای مجازی محیطی است که در آن برقراری ارتباطات، انتقال اطلاعات در ساختارها و قالب ها به عنوان خدمات به انسان ها طراحی و کنترل می شود، گفت: شناخت و تبیین ساختار فضای مجازی و ارکان تشکیل دهنده آن یکی از اساسی ترین مباحثی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حاکمیت فضای مجازی از ۳ لایه حاکمان، مدیران و مجریان تشکیل شده است، با اشاره به آیه "يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ " ابراز کرد: مهمترین هدفی که حاکمان فضای مجازی و ائمه کفر در پی آن هستند از بین بردن خداجویی و خداپرستی در ملت ها می باشد و به هیچ عنوان دوست ندارند که فضای مجازی تحت اشراف آنها، نام خدا برده شود از این رو از هر ابزاری برای مشغول کردن بشر به انواع شهوات و سرگرمی های غافل کننده استفاده می کنند.

وی با توجه به نوع مدیریت در فضای مجازی تصریح کرد: کاربر کمترین نقش را در تحولات فعلی فضای مجازی دارد و غالب خدمات برای تامین منافع حاکمان فضای مجازی طراحی شده است و شرکت های ارائه دهنده خدمات، تولید و محتوا و زیر ساخت چندین برابر سرمایه گذاری خود سود خالص کسب می‌کنند.

حجت الاسلام کهوند ادامه داد: قرائن و شواهد بیانگر آن است که فضای مجازی دارای تهدیداتی جدی در ابعاد فردی و اجتماعی بوده که در اثر غفلت از این آسیب ها، خسارت های جبران ناپذیری متوجه مردم و کشور شده و خواهد شد.

وی میل به گوشه نشینی ، ناتوانی در مدیریت زمان، کاهش احترام به والدین، کم رنگ شدن تربیت دینی، افزایش سن ازدواج، از بین رفتن فرصت های شغلی و خیلی از مسائل دیگر را از آسیب های فراوان و جدی در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی دانست و ابراز کرد: پیشگیری از این آسیب ها امکان پذیر نیست مگر با همت همگانی و هوشیاری ملی در مواجهه با فناوری های ارتباطی نوین که در راس آنها فضای مجازی قرار گرفته است.

حجت الاسلام کهوند تصریح کرد: یکی از مهمترین راهکارهای مواجهه فعال و مبتکرانه با آسیب های فضای مجازی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که پس از از راه اندازی کامل این شبکه شاهد جهش در تولید علم ، محتوای فاخر و ارزشمند، ایجاد اشتغال و افزایش امنیت ملی خواهیم بود تا حدی که از دست اندازی بیگانگان به منابع اطلاعاتی کشور جلوگیری خواهد شد.

وی با توجه به اصول و مبانی امام خمینی (ره) درباره رسانه ها عنوان کرد: بازی های ویدئویی، شبکه های اجتماعی، سایت های اینترنتی و موتورهای جستجو مربی هستند از این رو محتوای آنها باید رشد دهنده و مطابق با مصالح کشور و بر مبنای دین و منافع ملی باشد و به گونه ای مدیریت شود که ضمن رعایت موازین دینی در آن حاوی حداکثر منفعت برای کشور باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha