جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راهپیمایی روز جهانی قدس در قم

مردم متعهد و وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی، امسال با حضور خود در راهپیمایی روز قدس شهر قم حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» خیابان‌های مجاور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بار دیگر در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و روز قدس شاهد حضور خیل کثیری از جمعیت است.

باز هم این مردم با حضور خود به فرمان امام خود لبیک گفته‌اند، مردمی که سختی تشنگی و روزه‌داری را به جان خریده و میدان را خالی نگذاشته‌اند.

طلاب و دانشجویان خارجی که از بیش از ۱۰۰ ملیت حضور دارند، آن‌ها از مدرسه حجتیه به جمع راهپیمایی کنندگان می‌پیوندند تا این پیام را به مردم دنیا مخابره کنند که همه ملت‌های دنیا درباره مظلومیت قدس شریف، نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و مسائل مربوط به بلندی‌های جولان هم پیمان هستند.

مردم با در دست داشتن نوشته‌ها و شعارهایی، طرح استکباری معامله قرن را مورد نقد قرار می‌دهند و به سران برخی از کشورهای اسلامی درباره همراهی با مستکبرین در تضعیف حقوق ملت مظلوم فلسطین نهیب زده و به خیانت آن‌ها پاسخ می‌گویند.

اقشار مختلف مردمی از ورزشکاران گرفته تا بازاریان و هیئات مذهبی در این حرکت عظیم دوشادوش هم قرار دارند.

حضور مراجع عظام تقلید همچون حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی جوادی آملی و چهره های شاخص حوزوی و همچنین آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت شیعیان بحرین شکوه خاصی به این راهپیمایی داده بود.

بسیاری از برنامه ریزهای دول غربی برای نسل‌ چهارم و پنجم و ... انقلاب نقشه‌ها کشیده‌اند تا این فرزندان را از دامان مام وطن و انقلاب جدا کنند، اما امروز وقتی صحنه‌های حضور این جوانان و نوجوانان را از رسانه‌ها می‌بینند، آه حسرتی کشیده و همچون گذشته آب سردی بر پیکر امیدوارشان ریخته می‌شود.

والدین تنها نیامده‌اند، آن‌ها فرزندان خردسال خود را نیز به صحنه کشانده‌اند تا از همین اوان زندگی به آن‌ها درس حمایت از مظلومین در برابر زورگویان بدهند.

از هر چه بگذریم، شعارهای مردم هر ساله حال و هوای خاصی را به این حرکت عظیم هدیه می‌کند، شعارهایی همچون مرگ بر اسرائیل مظهر هر تروریست، موشک مایه امنیت است(در راستای اهمیت تقویت بنیه دفاعی)، نام امام و شهدا زنده است نهضت ما همیشه پاینده است، مرگ بر اسرائیل وصیت امام است، شعار هر آزاده مرگ بر اسرائیل، وصیت تمامی شهیدان پیروی از رهبری است و قرآن و ده ها شعار دیگر در خیابان‌های شهر مقدس قم طنین‌انداز شده است.

شعارهای غزه میان آتش و خون بود این سند فتنه صهیون بود، خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است، انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و ... از زبان دختران و پسران انقلاب نمی‌افتد.

اگه در این حماسه حضور، لحظه‌ای نظاره گر باشی، صحنه‌های خارق‌العاده‌ای می‌بینی که تنها بوی فداکاری می‌دهند ولاغیر، کودکی که روی ویلچر نشسته و بر خود وظیفه می‌داند با همین ضعف جسمانی از مظلوم دفاع کند، پیرمردی که به سختی و با عصا آمده است.

پرچم‌هایی که در دستان مردم است نشان می‌دهد که این حضور به ایرانی‌ها منحصر نیست، بلکه از عموم ملت‌های دنیا همه به صحنه مبارزه حق علیه باطل شتافته‌اند، به راستی دفاع از مظلوم، ملیت و رنگ پوست نمی‌شناسد، مهم‌ترین نکته وحدت کلمه‌ای است که این مردم را از سراسر دنیا زیر یک پرچم جمع کرده است.

در پایان راهپیمایی، به یاد غربت اول مظلوم عالم امیرالمومنین(ع) نوحه سرایی می‌شود و مردم سینه زنان برای اقامه نماز جمعه به سمت مصلی قدس حرکت می‌کنند و این‌گونه با سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه راهپیمایی روز قدس در شهر قم به پایان می‌رسد.

آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: دولت های آمریکایی که در طول چندین سال اخیر جنگ های متعددی به راه انداختند باید بدانند که حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال های گذشته چندین درصد بیشتر بوده و امروز این ملت بزرگ علی رغم مشکلات فراوان آمده اند بگویند ما ایستاده ایم و در این مسیر هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

مدیر حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: پیام ملت به دشمنان این است که شما تهدید کردید، اما ما کوتاه نخواهیم آمد، شما گرگ های مخملی هستید که از یک سو شاخ و شانه می کشید و از سوی دیگر درخواست مذاکره دارید.

مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: دشمنان این روزها عقب نشسته اند و باید بیش از این نیز عقب بنشینند، مذاکره با کسانی باید انجام شود که عهد شکن نباشند، به امید خدا این ملت و جوانان در این مسیر به فضل الهی استوار خواهند ماند.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha