جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: نیروی‌های آماده و بصیر کشور با ساقط کردن این پهباد که قادر بود با یک بار سوخت‌گیری کل دنیا را بگردد، ضرب و شست بزرگی به آمریکا داده و به افرادی که توطئه علیه کشور را بر سر داشتند هشدار جدی دادند

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های جمعه ارومیه اظهار داشت: ملائکه الهی، زمینی که روی آن قدم بر می‌داریم، رسول خدا (ص) و همه اعضای و جوارح انسان که بنابر صریح آیات قرآن و احادیث مامور الهی هستند و روز قیامت در مورد اعمال انسان شهادت خواهند داد و خدای متعال انسان را از تبعیت و پیروی  بغیر علم نهی می‌کند.

 وی افزود: خوش‌رویی از مباحث مهمی است که رعایت آن در خانواده‌ها باعث تحکیم خانواده‌ها می‌گردد‌ و در روایات اظهار خوش‌رویی از صفات مؤمنین بیان شده است.

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: از جمله خیانت توطئه‌گران رواج مواد مخدر در کشور است و در زمان قاجار بر روی وسیله‌های مواد مخدر عکس ناصرالدین شاه منقش و در زمان پهلوی مواد مخدر توسط خاندان پهلوی وارد کشور می‌شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه جدی با مواد مخدر شروع و تا به امروز  بیش از ۴ هزار نفر در راه مبارزه مواد مخدر شهید شده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از پنجاه درصد زندانیان و همچنین بخش عمده طلاق در رابطه با مواد مخدر است که همه خانواده‌ها و مسئولین موظف هستند با این خطر عظیم که کشور را تهدید می‌کند مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به سرنگونی پهباد آمریکایی توسط سپاه بیان داشت: نیروی‌های آماده و بصیر کشور با ساقط کردن این پهباد جاسوسی آمریکا در آسمان ایران که قادر بود با یک بار سوخت‌گیری کل دنیا را بگردد، ضرب و شست بزرگی به آمریکا داده و به افرادی که توطئه علیه کشور را بر سر داشتند هشدار جدی دادند.

ایجاد سرو صدا در نیمه شب به بهانه پیروزی تیم ملی در ارومیه عقلانی نیست

وی اضافه کرد: مسابقات والیبال در ارومیه یک افتخار برای استان و پیروزی‌های آن سرافرازی برای کشور بود، ضمن تقویت  نقاط قوت باید آسیب‌ها و نقاط ضعف‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی افزود: خوشحالی بعد از پیروزی تیم ملی یک مسئله عادی است اما شیپور زدن در نیمه شب در خیابان‌ها که موجب آزار و اذیت مردم می‌شود عقلانی نیست.

وی با اشاره به پیگیری دولت جهت تشکیل وزارت بازرگانی گفت: نمایندگان مجلس باید این مسئله را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند و در این مسئله نیاز و منافع کشور مورد توجه قرار گیرد‌.

امام جمعه ارومیه در پایان شهید چمران الگوی اساتید دانشگاه معرفی و تصریح کرد: اساتید دانشگاه باید شهید چمران را از جهت علمی، مبارزه با دشمن، معنویت، شب‌زنده‌داری و وظیفه‌شناسی الگوی خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha