جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه درح

حوزه/ امام جمعه درح گفت:حیا، تقوا و ولایتمداری برجسته ترین ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) بود.

حجت الاسلام محمد راستگو، امام جمعه درح، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ‌در بیرجند، ضمن تبریک سالروز میلاد کریمه اهل بیت عصمت و طهارت حضرت معصومه(س)، گفت: از مهمترین ابعاد شخصیتی آن حضرت، می‌توان به حیا، تقوا و ولایتمداری ایشان اشاره کرد.

 وی با اشاره به مقام و منزلت حضرت معصومه(س)، ادامه داد: مقام آن بانوی ارجمند به حدی بود که امام رضا(ع) کار اجابت و پاسخگویی به نیازهای مردم را به حضرت معصومه(س) محول کرده بودند و این نشانه قرب ایشان نزد خداوند و شان والای آن حضرت بوده است.

امام جمعه درح با بیان اینکه بزرگواری و ازخودگذشتگی در وجود امام رضا(ع)و حضرت معصومه(س)موج می‌زد، ادامه داد: انسان بوی بهشت را از وجود این دو بزرگوار استشمام می‌کند.

حجت الاسلام راستگو با بیان اینکه روز ولادت کریمه اهل بیت(ع) به نام روز"دختر"نامگذاری شده است، اظهارداشت: خدا را شاکریم که به برکت جامعه اسلامی، نگاه به زنان و دختران به یک نگاه ارزشی تغییر یافته و این موضوع در خاندان اهل بیت(ع) به طور روشن مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی به کرامت‌های انسانی مزین باشد به وی با نگاه ارزشی نگریسته می‌شود، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) به دلیل شاخص‌های اخلاقی مورد احترام امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) بودند.

وی وجود مزار شریف حضرت معصومه(س) در قم و از سوی دیگر نامگذاری روز ولادت ایشان به روز بزرگداشت دختر را، عامل تقارن با یک الگوی صالح دانست و یادآور شد:آنچه مسلم است اینکه دیدن یک الگو کامل در کنار انسان می‌تواند از نظر تربیتی آثار زیادی در تربیت دختران ما داشته باشد.

امام جمعه درح بیان داشت: دختران امروز ما بایستی الگوی مناسبی در زندگی داشته باشند؛ الگوهایی که انسان می‌تواند در رفتار، گفتار، زندگی اجتماعی و خدایی شدن و همه ابعاد زندگی خود به آنها تکیه کند، لذا دختران ما باید امروز به حضرت معصومه(س)نگاه کنند و ببینند که ایشان چه جایگاهی در عالم دارند و در همه امورات زندگی خویش از آن بزرگوار الگوبرداری نمایند.

حوزه علمیه قم در جهان اسلام نمونه است

حجت الاسلام راستگو از حوزه علمیه قم به عنوان پایگاه علمی جهان تشیع و جهان اسلام نام برد و گفت: اگرچه زمانی نجف اشرف پایگاه علمی تشیع بود، اما در حال حاضر، عظمت حوزه علمیه قم به واسطه برکت این بانوی کریمه اهل بیت(ع) و پرورش مراجع بزرگواری که در کنار بارگاه ملکوتی ایشان پرورش یافتند، در جهان اسلام نمونه ندارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به جایگاه رفیع حضرت معصومه(س)یادآور شد: در خصوص اهمیت مقام آن حضرت، همین بس که در سخنی از امام صادق(ع)آمده است که"‌کل شیعیان ما به شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) داخل بهشت می‌شوند و ایشان می‌توانند کل شیعیان را بهشتی کنند" این مهم قطعا در سایه تقوا برای ایشان مهیا شده است.

امام جمعه درح با اشاره به این‌که شناساندن ویژگی‌های شخصیتی این بانوی بزرگوار كه دارای صفات الهی است به جامعه اسلامی به خصوص بانوان در سطح اجتماع لازم و ضروری است، افزود: دلیل این امر آن است که بسیاری از افراد بنا به دلایلی شناخت كافی از آن حضرت ندارند، در این میان نقش رسانه ها بسیار مهم و حائز اهمیت است كه باید با نشان دادن مراسم خاص مربوط به ولادت و رحلت حضرت معصومه(س) به ویژگی های خاص ایشان بپردازند تا جوانان جذب شخصیت سرشار از پاكی و صداقت آن حضرت(س) شوند.

انتهای خبر/ا

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha