جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
الحکمه

حوزه/ مراسم تودیع و معارفه رئیس مؤسسه الحکمه، با حضور جانشین ریاست جامعه المصطفی، در این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم تودیع و معارفه رئیس مؤسسه الحکمه، با حضور جانشین ریاست جامعه المصطفی، در این مؤسسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌افضلی در این مراسم، در سخنانی، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت، از استادان و کارکنان مؤسسه الحکمه به دلیل تلاش‌های فراوان و مخلصانه تقدیر و تشکر نمود.

وی، مؤسسه الحکمه را از مقدس­ترین واحدهای المصطفی و مورد نظر حضرت ولی‌عصر(عج) دانست و ابراز داشت: کار علمی و فرهنگی فاخری در مؤسسه الحکمه جاری است و فعالیت‌های این مؤسسه، مورد نظر و تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) قرار گرفته که بیانگر اهمیت این مجموعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌افضلی با اشاره به تدوین منشور اصول محوری مؤسسه الحکمه، ابراز داشت: براساس این اصول، در بدو دوران مدیریتی، اقداماتی بر پایه استوار و خدمات ارزنده مدیریت پیشین مؤسسه صورت گرفت که تأسیس نظام شورایی در مؤسسه را می‌توان از اهم این اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به حجم عظیم برنامه‌ها و طرح‌های مختلف مؤسسه الحکمه، که بیش از نوددرصد با موفقیت به مرحله اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: همه فعالیت آموزشی و محتوایی مؤسسه براساس کارشناسی دقیق و علمی و نیازسنجی‌های آموزشی در مؤسسه صورت گرفته است. در حوزه ساختاری، با انجام اصلاحاتی سطح مؤسسه ارتقا یافت و در حوزه آموزشی، گروه‌های علمی شش‌گانه براساس طرح نیازسنجی تشکیل شد.

رئیس پیشین مؤسسه الحکمه ادامه داد: در حوزه برنامه‌های فرهنگی، در برخی رویه‌ها و روش‌ها تغییراتی در نظر گرفته شد و عرصه‌های جدید روی مؤسسه، مانند پذیرش دوره‌های گردشگری فرهنگی گشوده شد.

وی با تأکید بر شناسایی مجموعه فعالیت‌های اصلاحی و ارتقایی تحت برند بین‌المللی مؤسسه الحکمه، ابراز داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، مؤسسه الحکمه می‌تواند با عزمی راسخ‌تر، در جایگاه قطب مراکز کوتاه‌مدت در جهان اسلام قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌افضلی، استفاده از سامانه‌ها و بسترهای جدید، تدوین متون درسی به زبان‌های مختلف، تهیه بسته‌های آموزشی، سامان‌دهی دوره‌های کوتاه‌مدت خارج کشور و افزایش چشم‌گیر شمار فراگیران مؤسسه در کنار ارتقای سطح دانشی آنان را بخشی از دست‌آوردهای مؤسسه الحکمه در سه 5/3 سال گذشته برشمرد و اذعان داشت: اقدامات و دست‌آوردها در زمانی به دست آمده که جامعةالمصطفی با چالش‌ها و تنگناهای بودجه‌ای روبه‌رو بوده است، ولی با تصمیمات اتخاذشده، مؤسسه توانسته است به سمت خودکفایی پیش رود.

وی، در پایان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های استادان و نیروی انسانی بااخلاق، توانمند و مخلص مؤسسه الحکمه، برای «حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی» در سمت ریاست مؤسسه آرزوی توفیق نمود.

گفتنی است، در بخش پایانی این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی، در سخنان خود، ضمن تقدیر از مدیریت‌های گذشته مؤسسه الحکمه، اظهار امیدواری کرد که این مؤسسه در دوره جدید، با همراهی و همدلی کارکنان مجموعه، بیش از پیش در مأموریت‌های خود به موفقیت دست یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha