دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
معصومه نصیری

پژوهشگر رسانه و ارتباطات بر لزوم تلاش به منظور هوشیار کردن جامعه نسبت به تشدید دوقطبی سازی ها و گسل های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

دکتر معصومه نصیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که مهم ترین دغدغه بنده در سال جاری که روزهای پایانی آن را می گذرانیم، بحث تعمیق و تشدید قطب بندی های فرهنگی و یا دوقطبی و چندقطبی سازی های فرهنگی و اجتماعی بوده است، اظهار داشت: تعمیق و تشدید این مسأله باعث می شود که افراد مختلف با دیدگاه ها و نگرش های گوناگون جلوی هم بایستند و در این میان نیز رسانه های معاند نیز همه تلاش خود را می کنند تا این قطب بندی ها بیشتر شود که ریشه این بحث را در اتفاقات سال ۱۴۰۱ دیدیم.

وی افزود: وقتی جامعه دچار چندقطبی سازی می شود طبعاً حرکت آن به سمت جلو دچار اختلال شده و گرفتار کندی و ایستایی می شود ضمن آن که باید توجه داشت که چه بسا در این شرایط جامعه خودش علیه خود و سیستم ایمنی اش اقدام کند که این مساله حقیقتاً نگران کننده است، به این خاطر که در این بستر و فضا، نفرت و تنش افزایش یافته و در بین افکار عمومی نیز نارضایتی ها توسعه می یابد.

این فعال رسانه ای همچنین گفت: بر این اساس در سال آینده تلاش بنده بر این اساس خواهد بود که در فعالیت ها و کلاسهای آموزشی و سخنرانی ها و برنامه های رسانه ای تبیین درست و اقناعی برای مخاطب داشته باشم و معتقدم که اگر این رویکرد را در سایه اخلاق مداری و متناسب با ادبیات روز داشته باشیم، در کار رسانه ای و فرهنگی خود موفق خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که افکار عمومی را آگاه کنیم تا بدانند چه کسانی و با چه اهدافی در پی دو قطبی سازی جامعه هستند و این مساله چه بلایی بر سر جامعه و ساختارهای آن می آورد.

نصیری در خاتمه افزود: برای ما که در کسوت معلمی و تبیین گری هستیم، مهم ترین دغدغه و کارویژه ما باید این باشد که تبیین صحیح از شرایط و موضوعات داشته باشیم و زمینه آگاهی توده های مردم خاصه نسل جدید را فراهم آوریم و جامعه را نسبت به تشدید دوقطبی سازی ها و گسل های فرهنگی و اجتماعی هوشیار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha