یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

اسقف اعظم کلیسای بابتیس مسیحیان گرجستان، با اشاره به وقایع تلخ گذشته و توهین به مقدسات مسلمانان، رسماً از مسلمانان عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر مالخاز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در سخنانی با اشاره به توهین افرادی که صرفاً نام مسیحیت را یدک می کشند و هیچ قرابت و نزدیکی با دین حضرت مسیح ندارند، اظهارداشت: من خیلی متاسفم که افرادی سبک مغز به اسم مسیحیت، قرآن را به آتش کشیدند؛ مسلمانان بدانند که این اقدام توهین‌آمیز، کاری به دین مسیحیت ندارند و یک اقدام فردی تندرو است.

*تلاوت قران در کلیسای بابتیس

اسقف کلیسای بابتیس مسیحیان گرجستان افزود: من پس از این اقدام، در صدد بر آمدم که چه اقدامی را در برابر این حرکت زشت  انجام دهم لذا بر آن شدم که در مقابل شبکه های مختلف تلویزیونی آمریکا، ضمن عذرخواهی از مسلمانان و محکوم کردن این حرکت رسماً اعلام کنم که به مدت چهل روز در کلیسای بابتیسی مسیحیان به نشانه احترام و عذرخواهی قرآن تلاوت شود.

وی ادامه داد: این حرکت از سوی مسیحیان روشنفکر و آگاه مورد استقبال قرار گرفت و احساس کردم مرحمی بر دل مسلمانان گذاشتم تا این تندروی ها را به پای دین مسیحیت نگذارند.

دکتر مالخاز بیان داشت: در طی این چهل روز من با دعوت از قاریان برجسته  قرآن، فضایی نورانی همراه با همدلی و انسجام را میان مسلمانان و مسیحیان منطقه برقرار کردم

خبرنگار:یوسف شعبانعلی313/6

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha