دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 335274
۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

مدير حوزه علميه استان فارس با اشاره به ضرورت پیروی از ولی فقیه، گفت: ولایت‌مداری به معنای اعتقاد قلبی و التزام عملی به ولی خدا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در جلسه بصیرت افزایی پرسنل و بسیجیان سپاه احمد بن موسی (ع) شیراز با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در اسلام، اطاعت از ولي خدا را مصداق عینی تقوا دانست و با بیان اینکه ولايت‌مداري شامل سه اصل اساسي است، گفت: معرفت، اطاعت و محبت سه اصل مترتب و تکمیل کننده یکدیگر در ولایت‌مداری است.

وی، با بیان این که ولايت‌مداري به معنای اعتقاد قلبی و التزام عملی به ولایت است، تصریح کرد: اطلاعت از ولی خدا، اطاعت از خدای سبحان است، لذا ولایت‌مداری با اعتقاد قلبي و اطاعت از ولايت به همراه التزام عملي و زباني از ولي خدا محقق می‌شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه معرفت و اطاعت منشاء اصل محبت هستند، تأکید کرد: بدون معرفت و اطاعت، حب به ولایت حاصل نشده و بدون آنها نیز، محبت به ولایت بی‌معناست.

مدیرحوزه فارس، با اشاره به آیاتی از سوره‌های زخرف و مائده، يكي از جلوه هاي توحيد را محبت دانست که مخصوص خداست و تصریح کرد: قلب انسان سرچشمه محبت است و جلوه كامل عشق و محبت به خداوند سبحان، عشق و محبت به اهل بيت عصمت و طهارت ( عليهم السلام) و ولايت است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره نساء و بقره، هدایت الهی و همراه بودن (معیت) و در زمره پیامبران، صدیقان، شهیدان و صالحین بودن را دو ثمره معنوي اصل اطاعت عنوان کرد.

مدير حوزه علميه استان فارس، در پایان با بیان این که بزرگترين آفت محبت ، معصيت و نافرماني از خداي سبحان است، اظهار کرد: سه ثمره محبت این است که انسان را هم شكل ولي خدا مي‌كند، هيچ‌گاه يك طرفه نيست و محبت ولي خدا را جلب مي‌كند و زندگي انسان را جهت‌دار و هدف‌دار مي‌كند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha