دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

مدیر حوزه علمیه مازندران، عظمت امروز حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم را مرهون عنایات کریمه اهل بیت(س) دانست و گفت: بسیاری از بزرگان همواره از عنایت های خاص حضرت در گشایش مشکلات علما و حوزه ها سخن می گویند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان مازندران، در ساری، با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) گفت: عنایت های ویژه این بانوی نمونه اسلام همواره شامل حال علما، روحانیت و حوزه های علمیه بوده است.

وی، عظمت امروز حوزه های علمیه به ویژه حوزه قم را مرهون عنایات کریمه اهل بیت(س) دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان همواره از عنایت های خاص حضرت در گشایش مشکلات علما و حوزه های علمیه سخن می گویند.

مدیر حوزه علمیه مازندران به عظمت و اهمیت شهر قم اشاره کرد و گفت: به برکت وجودی حضرت معصومه(س) امروز قم به عنوان شهری با عظمت در جهان مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که باید تلاش شود تا فضای حاکم بر مدارس علمیه به سوی رونق فعالیت های پژوهشی پیش رود، گفت: از امسال به صورت آزمایشی و در سال تحصیلی آینده نیز به صورت اجباری 15 نمره یک درس، آموزشی و پنج نمره نیز به پژوهش اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین برگزاری نخستین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره امسال به صورت مشترک با حوزه علمیه خواهران و حوزه علمیه بابل، به میزبانی مدیریت استانی حوزه علمیه مازندران در پاییز 94 برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت فراهم کردن زمینه ای برای مشارکت گسترده طلاب در این جشنواره تأکید کرد و گفت: انتظار از مدارس سطوح بالا جهت حضور گسترده در این جشنواره بسیار زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در پایان گفت: مقالات ارسالی از سوی طلاب پس از داوری و کسب امتیازهای لازم در جشنواره استانی، به جشنواره کشوری علامه حلی نیز ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha