یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
خانم زهرا امید مجد در درس اخلاق در جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدیرگروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) گفت: عدم فهم معنای ولایت، ظلم به حضرت فاطمه(س) و امام عصرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، زهرا امین مجد در جلسه درس اخلاق در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهارداشت: حضرت زهرا(س) هزینه های سنگینی را در پشتیبانی از ولایت متحمل شده اند و اگر ما به درستی به فهم حقیقت ولایت نرسیم، در حق ایشان و امام عصرمان ظلم کرده ایم.

وی ادامه داد: ولایت خاصیت این را دارد که جلوی انحرافات و فتنه ها را بگیرد و اگر فتنه ای صورت گرفت، معیار ها و سنجش ها را به درستی ارایه دهد.

این استاد حوزه خواهران افزود: اگر ولایت نباشد آتش فتنه شعله ور می شود و زبانه خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیداری و بصیرت باید به عمل تبدیل شود، گفت: ولایت تجسم، روح، باطن و دنباله رسالت است.

امین مجد با اشاره به اینکه مهجور ماندن خطبه فدکیه حضرت صدیقه کبری(س)، ظلم به این بانو است، اضافه کرد: خواهران طلبه و مبلغ موظفند تا این نعمت عظیم را در جامعه قرائت و لایه های عظیم معرفتی آن را معرفی و حفظ کنند.

مدیرگروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) ادامه داد: تلاش های قابل تقدیری در این راه شده اما قطعا ناکافی است.

وی با اشاره به اینکه مصائبی بر حضرت فاطمه(س) وارد شد که فرمودند اگر این مصائب بر روز اتفاق می افتد، شب می شد، افزود: با وجود تمام این مصائب، باز هم حضرت از پشتیبانی از ولایت دست برنداشتند.

استاد جامعه الزهرا عنوان کرد: سوالاتی مربوط به مرگ، رسالت، خاتمیت، زمینه های ظهور و حتی پرسش های خرد تر معارف را می توان در خطبه فدکیه جواب گرفت.

خانم امین مجد گفت: ایشان در خطبه خود مسئله ولایت را دنباله قطعی رسالت عنوان می کنند و بعد به معرفی خود می پردازند که باید طلاب جامعه الزهرا(س) این مفاهیم را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha