جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: از آنجایی که دشمن با استفاده از فضای رسانه ای خود، دوران پهلوی را دوران گل و بلبل نشان می دهد، ضروری است تا با بازخوانی تاریخ دروان تاریک پهلوی، خصوصا برای نسل جوان که آن دوران را درک نکردند، واقعیت ها را مطرح کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در اولین جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه فجر، و جلسه نهایی بزرگداشت حماسه ۹ دی، با بیان اینکه همدان از شهرهای پیشرو در انقلاب بوده است، اظهار داشت: در سال ۸۸ مردم همدان، در تاریخ هفت دی و قبل از حماسه ۹ دی، به میدان آمدند، اما متاسفانه کار رسانه ای خوبی در این رابطه انجام نشده است.

وی میزان تبلیغات در ایام ۹ دی را نامطلوب خواند و گفت: ۹ دی یکی از ایام الله محسوب می شود، اما آن طور که باید نسبت به تبلیغ این روز اقدام نشده است.

امام جمعه همدان افزود: در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۵۷، حرکت بزرگی در زمان شهید مدنی در همدان اتفاق افتاده است که اگر در شهر دیگری این اتفاق افتاده بود، خود را متولی انقلاب معرفی می کردند و یا در حوادث و اغتشاشات اخیر همدان، از استان هایی بود که از نظر حضور مردمی و امنیت جز استان های اول کشور بود اما در رسانه ای کردن این موضوعات به صورت سراسری ضعف هایی داریم.

مردمی بودن، اصلی ترین ویژگی ۹ دی بود

وی خاطر نشان کرد: این نظام و انقلاب از روز اول مردمی بوده و با حضور مردم شکل گرفته و با حضور مردم هم خواهد ماند، بنابراین یکی از ویژگی های ۹ دی را باید مردمی بودن آن بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه باید نسبت به امیدآفرینی در جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم، ابراز داشت: مردم همیشه در صحنه حضور داشته و دارند، اما برای ادامه این مسیر نیاز به آن داریم که مردم به نظام اعتماد داشته باشند و این یک امر طبیعی است.

وی تصریح کرد: ضرورت انتقاد بر کسی پوشیده نیست، اما گاهی از موارد فضای نقد های موجود تند می شود و به سمت سیاه نمایی حرکت می کند، در حالی که نباید این اتفاق خصوصا در این ایام نزدیک به انتخابات بیوفتد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به برگزاری برنامه های ایام الله دهه فجر، یادآور شد: در این ایام باید از همه کسانی که تلاش کردند تا این نظام اسلامی، پس از ۱۴۰۰ سال برپا شود تقدیر کنیم و یاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید تاریخ پهلوی، به درستی بازخوانی شود، گفت: حضرت علی(ع) زمانی به خلافت رسید، که ۲۵ سال خانه نشین بودند و در زمان خلافت با نسلی جدید مواجه شدند؛ بنابراین در اولین گام، اقدام به بازخوانی تاریخ قبل از رحلت پیامبر اسلام(ص) کردند.

تاریخ دوران تاریک پهلوی باید به درستی بازخوانی شود

امام جمعه همدان ادامه داد: از آنجایی که دشمن با استفاده از فضای رسانه ای خود، دوران پهلوی را دوران گل و بلبل نشان می دهد، ضروری است تا با بازخوانی تاریخ دروان تاریک پهلوی، خصوصا برای نسل جوان که آن دوران را درک نکردند، واقعیت ها را مطرح کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم شد و گفت: قطعا بیان این دستاوردها تاثیر به سزایی در میزان امید آفرینی بین مردم خواهد داشت.

وی با اعلام خبر برگزاری همایش پیشکسوتان انقلاب استان همدان، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، بیان داشت: در دهه فجر قرار است برنامه ای تحت این عنوان، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد و در آن از همه کسانی که در مبارزات انقلاب در استان جز سرآمدان بودند و نقش راهبردی داشتند تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با تشکر از حضور مردم در حماسه ۹ دی، تاکید کرد: آنچه در همه دنیا روال است پیشرو بودن خواص از مردم است، در حالی که در جمهوری اسلامی مردم به قدری رشد کرده اند که خواص به دنبال مردم حرکت می کنند و نمونه آن نیز حماسه ۹ دی ماه است، که مردم به صورت خودجوش آن را خلق کردند.

وی با بیان اینکه همدان مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، یادآور شد: در جلسات خصوصی و عمومی حضرت آقا بارها نام همدان و شهدای همدان را آورده اند و تعاریف بلندی در مورد همدان دارند؛ و لذا با بیان این اتفاقات در رسانه ها می توان نام دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان را بازهم بر سر زبان ها آورد.

وی در پایان با بیان اینکه در این ایام، نقش اموزش و پرورش بسیار حساس تر است، ابراز داشت: آموزش و پرورش می تواند در ایام دهه فجر با دعوت از کسانی که با تاریخ پهلوی به خوبی اشنایی دارند و نه تنها در موضوع خاطره گویی، بلکه با تحلیل جریانات، اقدام به روشنگری برای جوانان کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha