سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
نصرت‌الله لطفی کاشانی

حوزه/ نصرت الله لطفی، گفت: مراسم آغازین جشن ملی ۱۴۰۰ در ۱۲ بهمن رأس ساعت ۹ صبح و در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با سخنرانی آیت الله سعیدی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نصرت الله لطفی رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه این ستاد در دهه فجر امسال پرداخت و گفت: باید همه رسانه‌ها و مردم نسبت به بزرگداشت این دهه حساسیت لازم را داشته باشند و اقدامات مسئولین فرهنگی در قبال دهه پیروزی انقلاب اسلامی را مورد رصد قرار دهند.

وی افزود: متأسفانه چهره خاستگاه انقلاب اسلامی، یعنی شهر قم آن طور که باید برای جشن پیروزی انقلاب آراستگی لازم را پیدا نکرده است و این امر باید مورد مطالبه رسانه‌ها و فعالان فرهنگی قرار گیرد.

لطفی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در بزرگداشت ایام الله دهه فجر یکی دیگر از رسالت‌های رسانه هاست؛ دهه فجر به عنوان جشن انقلاب اسلامی فرصتی برای تجدید قوای نیروهای انقلاب است و باید مغتنم شمرده شود.

وی فرهنگ سازی را شامل آئین و تبیین دانست و گفت: آئین همان برگزاری مراسمات شادی و نصب پرچم‌ها و عکس نوشته‌ها در سطح شهر و محله‌ها می‌باشد و در جهت تبیین نیز می‌بایست گردهمایی‌ها و محافلی تشکیل شود تا به سیر شکل گیری و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته شود.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم تصریح کرد: مردمی و مسجدمحور بودن مراسم از شاخص‌های برنامه‌های مد نظر ستاد دهه فجر استان قم است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ‌های سرد، نرم و امنیتی افزود: امروز جنگ تحریف را داریم و اگر به جهاد تبیین اهمیت داده نشود دشمن باورهای دینی مردم را دچار خدشه و انحراف خواهد ساخت.

لطفی بیان داشت: باید از طریق روشنگری، روایت گری و تبیین به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و به این جهاد اهمیت ویژه داده شود.

وی گفت: هرساله در بزرگداشت دهه فجر برنامه‌های کشوری و اختصاصی استان‌ها و شهرستان‌ها را در سطح کشور داشته‌ایم؛ اما امسال ستادهای دهه فجر روستایی نیز تشکیل شده است.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم اظهار کرد: در قالب ۲۶ کارگروه تخصصی تقسیم کار انجام گرفته است تا برنامه‌های دهه فجر به خوبی اجرایی شوند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۲۰۰۰ عنوان برنامه در سطح استان قم برای دهه فجر امسال خواهیم داشت، اظهار داشت: بیت واقعی حضرت امام خمینی (ره) و ملک شخصی ایشان همین منزلی است که در قم قرار دارد؛ برگزاری مراسم در این بیت شریف یکی از مهمترین برنامه‌های کشوری در دهه فجر خواهد بود.

لطفی گفت: به مدت ۱۰ شب و به صورت زنده برنامه‌ای را در بیت امام خمینی (ره) خواهیم داشت؛ این برنامه از ساعت ۲۲ الی ۲۳ هرشب از شبکه نور سیما پخش می‌گردد.

وی ادامه داد: مراسم آغازین جشن ملی ۱۴۰۰ در ۱۲ بهمن رأس ساعت ۹ صبح و در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با سخنرانی آیت الله سعیدی برگزار خواهد شد؛ پس از برگزاری این مراسم بلافاصله پیاده روی به سوی بیت امام خمینی ره علیه و گلباران آن را خواهیم داشت.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم میهمانی لاله‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر امسال برشمرد و خاطرنشان کرد: آئین گلباران و عطرافشانی تمامی مزار شهدا در سطح استان قم و در روز چهاردهم بهمن یکی دیگر از برنامه‌های این دهه می‌باشد.

وی گفت: نواختن زنگ انقلاب در واحدهای آموزشی، واحدهای تولیدی و در ورزشگاه‌ها در روز ۱۲ بهمن یکی دیگر از این برنامه‌ها خواهد بود.

لطفی بیان داشت: نورافشانی مساجد و خیابان‌های اصلی قم را هم در دهه فجر امسال خواهیم داشت.

وی ضمن تأکید بر انسجام و وحدت در برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن افزود: در این مورد ما تابع تصمیم و نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و در صورت اعلام هم آمادگی کامل برای برگزاری راهپیمایی با پای پیاده را داریم و هم به صورت خودرویی می‌توانیم این مراسم را اجرایی نمائیم؛ سخنران مراسم آن روز دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم اظهار کرد: برگزاری میز خدمت و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی را هم در این دهه شاهد خواهیم بود.

وی گفت: برنامه‌هایی در مساجد قم به مدت ۱۰ شب خواهیم داشت که مهمترین آنها مراسمی است که در مسجد چهارمردان برگزار می‌گردد.

لطفی با تأکید بر برگزاری جشنواره سرودخوانی در سطح استان قم عنوان داشت: تکریم و تجلیل از خانواده شهدا به عنوان نهضتی فراگیر یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر امسال می‌باشد.

وی با اشاره به نهضت نصب پرچم ادامه داد: پویش مردمی «پرچم افتخار، شهید اقتدار» یکی از برنامه‌های دهه فجر است که در آن بناست بر سردر هر منزلی یک پرچم ایران به یاد یک شهید نصب گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha