یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کارگاه کنشگری پژوهشگران در فضای مجازی با رویکرد تولید محتوا

کارگاه کنشگری پژوهشگران در فضای مجازی با رویکرد تولید محتوا ویژه طلاب و اساتید از سایر مدارس استان خوزستان به میزبانی حوزه علمیه فاطمه الزهراء (س) آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، کارگاه کنشگری پژوهشگران در فضای مجازی با رویکرد تولید محتوا ویژه طلاب و اساتید از سایر مدارس استان خوزستان به میزبانی حوزه علمیه فاطمه الزهراء (س) آبادان برگزار شد.

کارگاه علمی- پژوهشی «تولید محتوا در فضای مجازی» با حضور محمد نصاری، به مدت دو روز و به صورت حضوری برای طلاب و اساتید از سایر مدارس استان خوزستان برگزار شد.

همچنین این کارگاه به صورت مجازی برای گروه نویسندگی بینا «باشگاه یادداشت نویسی اسلامی» با هدف آموزش و حرفه‌ای کردن خواهران طلبه در امر پژوهش و تولید محتوا در فضای مجازی برگزار شد.

نصاری، در اولین روز کارگاه، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه را حرکت در مسیر منویات رهبری در جهاد تبیین برشمرد و گفت: در راستای این کارگاه دو هدف آموزش و انگیزش برنامه‌ریزی شده و برای اینکه کسی پژوهشگر حرفه‌ای شود باید ابزار آن را خوب یاد گرفته و نگاه جدی به آنها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در تولید محتوا باید دانست که فضای مجازی، فضای چند هویتی است و فرد می‌تواند با استفاده از یک هویت جدید و با توجه به طرز فکر مخاطب، مطالبی که مبنای الهی و دینی دارد را نشر دهد و باید در فضای مجازی، تقوا رعایت شود تا شالوده روح و روان خراب نشود.

کارشناس فعالیت‌ها و تشکل‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید در فضای مجازی آرایش جنگی گرفت؛ برای این کار باید کلیدواژه مناسب آورده، چگالی کلیدواژه، وزن کلیدواژه نیز لحاظ شود.

وی در روز دوم کارگاه گفت: ویژگی‌های پژوهش مطلوب شامل عمیق بودن استنتاجات، ریزبینی و توجه به نکات و جزئیات، معتبر بودن محتوای مورد تحقیق، انبوه بودن منابع، تعداد خروجی بیشتر، تعداد موضوعات (وسعت استنتاج)، تحقیق گروهی، جامعیت در تحقیق، ارتباط یابی بین نظرات (تدوین)، قدرت مانور در مؤلفه‌های عمیق (چه کسی، چقدر، چگونه، چه موقع) است.

نصاری کارشناس فعالیت‌ها و تشکل‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران و مدرس رسانه در ادامه این کارگاه آنچه که در طول کارگاه به طلاب آموزش داده بودند را به صورت عملی اجرا کردند.

این کارگاه در ۴ جلسه تئوری و ۴ جلسه عملی برنامه‌ریزی شده و فراگیران در پایان خواهند توانست به تولید، فرآوری و انتشار محتوا در فضای مجازی با اهداف تعیین شده بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha