دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
جهاد تبیین

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات توفیق در عرصه جهاد تبیین، قوی شدن در عرصه هنر و رسانه است.

دکتر علی اصغر حبیبیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ضرورت اهتمام همه نیروهای دلسوز و علاقه مند به نظام و انقلاب نسبت به جهاد تبیین اظهار داشت: ما قبل از هر چیز باید برنامه ها، راهبردها و تاکتیک های دشمن در جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای را بشناسیم تا بعد بتوانیم متناسب با آن ها، آرایش مطلوبی در این نبرد تمام عیار بگیریم و به حول و قوه الهی به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی افزود: واقعیت آن است که دشمن در استفاده حداکثری از ابزار هنر و رسانه بسیار دقیق و حساب شده عمل می کند و حال آن که ما متأسفانه گاهی اوقات از ظرفیت ها، امکانات و توانمندی هایی که در اختیار داریم به درستی استفاده نمی کنیم.

این استاد دانشگاه، همچنین بیان داشت: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری تأکید دارند ما در عرصه های رسانه ای و به ویژه بهره گیری از فضای مجازی باید قوی و مؤثر واقع شویم به جهت اهمیت بحث جهاد تبیین است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به بُعد دشمن شناسی گفت: استکبار جهادی در عرصه جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است و در این زمینه ها بسیار هوشمندانه عمل می کند و لذا ما برای خنثی کردن توطئه ها و فتنه های دشمنان باید هوشمندانه و با برنامه عمل کنیم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: قبل از هر چیز ما باید مختصات جنگ ترکیبی دشمن را بشناسیم و گرنه نخواهیم توانست به درستی برای مقابله با آن برنامه ریزی داشته باشیم.

حبیبیان ادامه داد: طبعاً یکی از مهم ترین ابزارهای دشمن در این راستا، استفاده از ابزار هنر و رسانه است کما این که امروز فیلم های هالیوودی، شرکت های بزرگ رسانه ای و هنری و غیره در خدمت اهداف صهیونیسم جهانی هستند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که به تعبیر مقام معظم رهبری اگر ما وقایع و حقایق را به درستی تبیین نکنیم، دشمن آن طور که می خواهد دست به روایتگری می زند، گفت: مقام معظم رهبری تأکید می فرمایند که ما باید بحث تبیین را نسبت ‌به حقایق انجام بدهیم و خیلی از حقایق باید تبیین شوند.

وی افزود: این جمله بدین معناست که هنوز بسیاری از حقایق هستند که تبیین‌ نشده‌اند و یا به‌خوبی این کار انجام نشده ‌است.

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی در خاتمه با تأکید بر این که جهاد تبیین، خنثی کننده توطئه دشمن است، ابراز داشت: در مقابل تبیین، حرکت گمراه‌کننده و تحریف‌کننده دشمن وجود دارد که از جوانب مختلف و از صدها طرف به‌سوی نظام جمهوری اسلامی ایران سرازیرشده و می‌خواهد افکار مردم را مورد اثرپذیری سم‌آلود قرار دهد، به همین خاطر یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب ذکر می‌کنند این است که افکار عمومی را به‌سمت راه درست و منطقی و راهی که در آن عقلانیت انقلابی هست، هدایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha