یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
رادیو اعتکاف

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه ۷ هزار و ۴۹۵ اثر به دبیرخانه دائمی جشنواره رسید، تصریح کرد: این آثار با زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی بوده که آثار برگزیده آن به فضل الهی به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای در جلسه شورای راهبردی اعتکاف در استان آذربایجان غربی که به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به تدوین سند راهبردی اعتکاف، اظهار کرد: این سند سه هدف تقویت کیفی، وحدت رویه و تداوم برکات اعتکاف در بین معتکفین تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حتی یک جزوه مختصر احکام و آداب اعتکاف هم نداشتیم، خاطرنشان کرد: امروز به برکت هدایت‌ها و حمایت‌ها مقام معظم رهبری و مراجع تقلید با فراخوان فرهیختگان، دانشمندان و هنرمندان در جشنواره‌های بین المللی، دارای کتابخانه تخصصی اعتکاف هستیم.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه ۷ هزار و ۴۹۵ اثر به دبیرخانه دائمی جشنواره رسید، تصریح کرد: این آثار با زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی بوده که آثار برگزیده آن به فضل الهی به چاپ رسیده است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و برگزاری جلسات شورای راهبردی استانی، توسط ستاد مرکزی اعتکاف، اظهار کرد: باید مراسم اعتکاف در فضای مجازی و رسانه‌ها با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

وی با بیان اینکه این فعالیت مجازی موجب آشنایی افراد جدیدی با اعتکاف می‌شود، مطرح کرد: افرادی که آشنایی کامل با مراسم معنوی اعتکاف را نداشته و یا حتی تجربه حضور در آن را نیز ندارند می‌توانند از طریق فضای مجازی با این سنت حسنه آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اربعین و همایش شیرخوارگان حسینی نیز با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها گسترش پیدا کردند، عنوان کرد: در صدر اسلام و شهر مدینه نیز زمانی که ماه رجب فرا می‌رسید، جارچی در کوچه‌ها ماه رجب، فرصت عبادت و بندگی و فضایل آن را جار می‌زد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه باید از ظرفیت بزرگان و شخصیت‌ها در اعتکاف بهره‌مند شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد توسعه و ترویج هرچه بیش‌تر این مراسم معنوی باشیم.

سپس حجت الاسلام امامی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری مراسم اعتکاف، اظهار داشت: این مراسم معنوی در شهرهای شیعه نشین و در ۱۹ مسجد با رعایت فاصله‌گذاری با حضور بیش از ۸۰۰ نفر برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه مراسم اعتکاف باید با کیفیت و شکوه هرچه بیش‌تر برگزار شود، مطرح کرد: درتلاش هستیم تعدادی مسجد را در سطح شهر به عنوان مساجد اعتکاف محور انتخاب کنیم تا در تمام سال میزبان معتکفین باشند.

حجت الاسلام سیدباقر تکیه‌ای، قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف نیز در این جلسه با اشاره به خلاء معنویت در سراسر جهان، اظهار کرد: اعتکاف به عنوان معنویت ناب و اصیل اسلامی می‌تواند در مقابل معنویت‌های کاذب و عرفان‌های دروغین که با دسیسه استکبار جهانی درحال گسترش هستند، نجات دهنده بشریت باشد.

قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه باید با تدبیر به دنبال بهره‌مندی عموم مردم از این معنویت باشیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ از معنویت جدا شده است و به همین دلیل شاهد تاثیرگذاری لازم آن در جامعه نیستیم.

وی افزود: باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند راهبردی اعتکاف، با جدیت به دنبال بهره‌برداری از معنویت در نهاد خانواده هستیم و معاونت معنویت و خانواده ستاد مرکزی اعتکاف نیز این مهم را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha