پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
تصاویر/ اولین روز کاری مدیر جدید حوزه علمیه استان سمنان و  بازدید از مجموعه فرهنگی جهادی بانوان یاس

مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی «دختران آفتاب» به همت کانون ره پویان مسیر هدایت الزهرا (س) مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری حوزه، مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی «دختران آفتاب» ویژه مقطع سنی ۱۱ تا ۱۳ سال دانش آموزی در مرقد دعبل خزاعی با حضور مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س)، امام جمعه، رئیس تبلیغات اسلامی و مربیان برگزار شد.

خانم کاوندی، دبیر دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش گفت: این مجموعه برای دانش آموزان رده سنی ۱۱ تا ۱۳ سال مدارس مختلف به منظور کمک به رشد باورهای مذهبی نوجوان، افزایش قدرت تحلیل و تفکر درباره باورهای دینی به روش های نوین و خلاقانه، استعداد یابی و استعداد شناسی نوجوان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: الگودهی از مسیر آشنایی با سیره و روش شهدا، تقویت معنویت عملی و محسوس، تقویت انجام تکالیف فردی و شرکت در کار گروهی، مسئولیت پذیری، رشد ارزش های اخلاقی و انسانی، ایجاد فضای شاد و معنوی، حل مشکلات تحصیلی، تربیتی و اخلاقی با کمک مربیان با تجربه و ارتباط با والدین آنها به منظور ارائه روش و راهکار صحیح در برخورد با آنها از دیگر دلایل بهره برداری از این مجموعه است.

دبیر دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش گفت: مولودی‌خوانی شاد، پذیرایی صبحانه به همراه دور همی بسیار صمیمی و دوستانه با دانش آموزان، تشکیل حلقات شناختی و تربیتی توسط هر کدام از مربیان با تجربه و اجرای سرود سلام فرمانده بخشی از برنامه ها بود.

خانم کاوندی ادامه داد: دید و بازدید از پاتوق کتاب، اجرای تئاتر بسیار زیبا و ماندگار یکی از دانش آموزان در نقش مادر شهید، پخش پک های فرهنگی و متنوع، توزیع رزق های معنوی با طراحی بسیار زیبا، امانت دادن کتاب زن، زندگی، ازادی به دانش آموزان از جمله کارهای اجرا شده بود.

در این مراسم حجت الاسلام علیزاده، امام جمعه شوش نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: آیه ۲۶۱ سوره بقره اشاره دارد که خداوند هر عمل صالح را چه از مرد و چه از زن به چند برابر خریدار است و به انسان با ایمان حیات طیبه می بخشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به زود گذر بودن عمر، معامله با خداوند شرط جلوگیری از خسارت و ضررهای دنیوی و اخروی است، گفت: شرط معامله با خداوند چهار شرط دارد، "ایمان به خدا و حسن پروردگار با تمام وجود"، "عمل صالح، "دیدن خدا دین انفرادی نیست و باید هر انسانی هنگام انجام عمل صالح دست دوست و رفیقش را بگیرد و با خود همراه کند" و "صبر و استقامت در این مسیر" این شرط ها هستند.

امام جمعه شوش به تبیین و تشریح تقویت باور و اعتقاد به خدا، تلاش برای ارتباط و معامله با خدا، بخشش و رحمت واسعه خداوند پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha