یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ملک‌محمدی

حوزه / رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: دهه آخر شعبان به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده، لذا با ستادهای هماهنگی امور مساجد در شهرها، بخش و شهرستان‌ها هماهنگ شده تا طبق سنوات گذشته غبارروبی و عطرافشانی مساجد انجام شود.

حجت‌الاسلام علی‌رضا ملک‌محمدی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد، اظهار داشت: فروردین امسال ۲ بهار طبیعت و قرآن را در پیش داریم، لذا مساجد باید بیشتر از قبل آماده پذیرایی از نمازگزاران باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: دهه آخر شعبان به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده، لذا با ستادهای هماهنگی امور مساجد در شهرها، بخش و شهرستان‌ها هماهنگ شده تا طبق سنوات گذشته غبارروبی و عطرافشانی مساجد انجام شود.

وی ادامه داد: این برنامه در یک مسجد هر شهر به صورت نمادین با حضور مسئولان اجرا می‌شود و دیگر مساجد نیز توسط خود مردم غبارروبی خواهند شد.

حجت الاسلام ملک محمدی بیان کرد: توصیه شده مساجد و حسینیه‌هایی که نماز جمعه در آن‌ها برگزار می‌شود، سایر برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی را نیز برای جذب بیشتر جوانان به مسجد داشته باشند و از آذین‌بندی، فضاسازی مناسب و رعایت بهداشت و تمیزی مساجد نیز غفلت نکنند.

وی ادامه داد: همچنین از آنجایی که در این ایام پذیرای مسافران نوروزی نیز هستیم، مساجد باید برای استقبال از مسافران آماده باشند و اذان در هر سه وقت از بلندگوهای مسجد پخش شود، البته دیگر برنامه‌های فرهنگی پخش نخواهد شد تا مزاحمت برای همسایگان ایجاد نشود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۵۰ مسجد در استان وجود دارد که در حالت عادی در ۳۰۰ مسجد نماز جماعت برگزار می‌شود و در ماه رمضان این رقم به ۷۰۰ مسجد می‌رسد.

وی یادآور شد: نبود روحانی و مبلغ، عدم وجود بسترهای لازم مانند خانه عالم، همکاری مردم و کامل نبودن سازه برخی مساجد، سبب شده تا نتوانیم از همه این یک هزار مسجد استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام ملک‌محمدی اظهار کرد: البته در برخی مکان‌ها مانند کوی طلاب و فرهنگیان نیز متاسفانه مسجدی تعبیه نشده که مردم خود نماز جماعت را در فضای باز و پارکینگ منازل برگزار می‌کنند و درصدد دریافت زمین برای ساخت مسجد در این محل‌ها هستیم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha