جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری از روحانیون سرشناس استان لرستان در سن ۸۸ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری مبلّغ و مدرّس پیشکسوت حوزه علمیه و از روحانیون سرشناس استان لرستان روز گذشته در سن ۸۸ سالگی دارفانی را وداع گفت و به‌ دیار حق شتافت.

پیکر آن عالم وارسته و روحانی مجاهد، سه شنبه ۱۳ تیر ساعت ۱۷ از درب مسجد صاحب الزمان(عج)، چهارراه فرهنگ خرم آباد تشییع و برای خاکسپاری به طرف مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد منتقل می‌شود.

مروری بر زندگینامه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری(ره):

حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله طاهری سال ۱۳۱۴ شمسی در خانواده‌ای متدین در خرم آباد دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را از مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش مرحوم سید روح الله طاهری آموخت.

پس از آن وارد حوزه علمیه شد و مقدمات سطوح عالی حوزه را از محضر آیت الله شهید سید اسدالله مدنی و مرحوم آیت الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره فرا گرفت. سپس درس خارج از فقه را هم از محضر مرحوم آیت الله صادقی قهاره کسب فیض کرد و ضمن تحصیل دروس حوزه به تدریس هم اشتغال داشت و مقدمات و سطح عالی حوزه را تدریس می‌کرد.

او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، همگام با امام خمینی(ره) و مردم به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخت و پس از مدتی از سوی ساواک دستگیر و به کردستان و سپس فارس تبعید شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریس در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد پرداخت و نخستین مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان لرستان بود.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین طاهری سال‌ها توفیق اقامه نماز جماعت در مساجد مختلف خرم آباد از جمله مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) در مرکز و بازار شهر خرم آباد را بر عهده داشت.

اعلام ۲ روز عزای عمومی در استان لرستان

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و فرهاد زیویار استاندار لرستان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید شکرالله طاهری، دو روز را در استان لرستان عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحمت IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 0
    رحمه الله علیه
  • سلمان IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    اللهم اغفر، خدایش بیامرزد.