چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ رئیس شورای اقامه نماز استان قم با بیان اینکه هر کس در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارد نسبت به اقامه نماز هم مسئول است، گفت: فهم اقامه نماز، بررسی عملکرد خود نسبت به اقامه نماز و تبلیغ و ترویج اقامه نماز سه وظیفه هر مسئولی در جمهوری اسلامی نسبت به نماز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دومین نشست شورای اقامه نماز استان قم که امروز با حضور استاندار و شهردار قم، دو نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در اهمیت نماز همین بس که در سیره اهل‌بیت (ع) در موارد مختلف به نماز آنها اشاره شده است.

وی ادامه داد: در رابطه‌ با حضرت معصومه (س) نیز به غیراز مرقد مطهرشان که تبدیل به مرکزی برای حضور دوستداران مکتب اهل‌بیت شده است تنها جایی که از ایشان باقی مانده است محل عبادت و نماز ایشان بوده که نشان می‌دهد چقدر نماز اهمیت دارد.

رئیس شورای اقامه نماز استان قم بر اهتمام مدیران به نماز تأکید کرد و گفت: کسی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارد باید بداند که نسبت به اقامه نماز هم مسئول است و اولین کاری که باید انجام دهد این است که بداند اقامه نماز چیست و به چه کاری اقامه نماز گفته می‌شود.

وی نماز را نوعی جبهه‌گیری و اعلان موضع دانست و افزود: دومین وظیفه مسئول در جمهوری اسلامی این است که اهتمام خود را نسبت به اقامه نماز بررسی کند و ببیند آیا در حد توان خود اقدامی برای اقامه نماز کرده است یا خیر.

آیت‌الله سعیدی سومین وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به نماز را تبلیغ و ترویج اقامه نماز دانست و خاطرنشان کرد: امرکردن اهل‌وعیال انسان به نماز یک دستور دینی است؛ بنابراین همان‌طور که خانواده انسان از اهل او محسوب می‌شوند زیرمجموعه یک مدیر و مسئول هم اهل او به‌حساب می‌آیند و یک مسئول باید با اقامه نماز خود دیگران را نیز امر به نماز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha