دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تصاویر / گفت‌وگوی خبرنگار حوزه نیوز با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز دوم

حوزه/ قطعا یکی از بازوهای پژوهش رسانه هست و به عبارتی دیگر رسانه خودش نوعی پژوهش است که به این نکته کمتر توجه شده است.

حجت الاسلام عباس محمودی عضو هیئت مدیره انجمن علمی حدیث حوزه با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: به خوبی احساس می شود که نمایشگاه امسال از لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشته و این نشان از ترقی و پیشرفت پژوهش در حوزه های علمیه است.

وی در تبیین نقش رسانه در رشد فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان حوزویان اظهار کرد: قطعا یکی از بازوهای پژوهش رسانه هست و به عبارتی دیگر رسانه خودش نوعی پژوهش است که به این نکته کمتر توجه شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی حدیث حوزه علمیه قم گفت: رسانه یک پشتوانه خوب پژوهشی می خواهد که روز به روز ترقی کند و اگر رسانه پیشرفت کند بقیه امور از جمله پژوهش هم رشد می کند.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: نکته ای که کمتر مورد توجه واقع شده است این که ما نتوانسته ایم به خوبی کار و فعالیت های پژوهشی را به دیگران اطلاع رسانی کنیم؛ گاهی مشاهده می شود که وقتی یک قسمتی از حوزه فعالیتی پژوهشی انجام می دهد و اثر فاخری تولید می کند حتی سایر قسمت های حوزه نیز از آن بی اطلاع می مانند.

وی در پایان گفت: لازم است که طلاب جوان در کنار دروس حوزه به امر پژوهش نیز بپردازند, طلاب گاهی اوقات در نگارش یک مقاله با مشکلاتی مواجه هستند که لازم است از ابتدای طلبگی برای آن برنامه داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha