پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156573
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
سرکار خانم زینب مقصودیان، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) هرسین:

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) هرسین، گفت: دشمن در فضای مجازی، محبت و لطافت دختران ما را هدف گرفته و می‌خواهد این قشر عظیم و تأثیر گذار جامعه را از درون تخریب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، خانم زینب مقصودیان صبح امروز در جمع اساتید حوزوی و دختران مدارس شهرستان هرسین، ضمن بیان ویژگی‌ها وامتیازات حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: محبت و عاشقی یکی از ویژگی‌های اصلی شخصیت حضرت معصومه(س) است، به خدا عشق می‌ورزد، با او مناجات عاشقانه می‌کند و اشک می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه اصلا همین محبت بود که کریمه اهل بیت(ع) را از مدینه به سمت خراسان کشید، گفت: البته این دیدار اتفاق نیفتاد و توفیقی بزرگ برای مردم قم پیش آمد، تا از این شخصیت الهی میزبانی کنند، یکی از الطاف الهی به دختران، محبت به نیکی‌ها، زیبایی‌ها و لطافت وجودی است.

مقصودیان، با بیان اینکه محبت در وجود دختران مسئله‌ای حساس و سرنوشت ساز است، ابراز کرد: چه بسا دخترانی که با محبت و عشق به خوبی‌ها و درک معانی خدایی، ملکوتی شدند و جامعه خود را نیز متعالی کردند و افسوس دخترانی که با قرار گرفتن در دام شیاطین به مسائل دنیوی، عشق و علاقه پیدا کرده و به مسیرهای انحرافی کشیده شدند.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن در جامعه ما از فضاهای مجازی برای تبلیغ مسائل انحرافی خود استفاده می‌کند، یادآور شد: دشمنان محبت و لطافت دختران ما را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند این قشر عظیم و تأثیر گذار جامعه را از درون تخریب کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) هرسین، هشدار خداوند در آیات قرآن در خصوص دوری از منکرات را متذکر شد و ابراز کرد: واژه متخذات اخدان (۲۵ نساء) و متخذی اخدان (۵ مائده) در قرآن کریم آمده که از روابط نامشروع و پنهانی دختر و پسر را نهی کرده است.

وی با بین اینکه رفیق بازی، رابطه‌های پنهانی، رابطه با نامحرم، دوستی‌های پنهانی، خیابانی و اینترنتی خطرناک است، اظهار کرد: مخصوصا دختران جوان بترسند و نگران باشند، هر چند برای پسران هم خطرناک است، اما دختران جوان آینده ازدواجشان با این دوستی‌ها به خطر می‌افتد و این روابط موجب می‌شود بعدا در زندگی مشترک دچار اشکال بشوند.

مقصودیان با اشاره به اینکه بایستی دختر خانم‌های جوان مراقب باشند، خاطرنشان کرد: مخصوصا در فضای مجازی باید حواسشان جمع باشند تا احساسی نشوند و حریم‌ها نشکند و سنت‌ها از بین نرود.

وی با بیان اینکه ازدواج در قرآن کریم، به‌عنوان عامل آرامش و سکونت عنوان شده است، گفت: اگه کسی قصد ازدواج با شما را داشته باشد، به جای ارتباط‌های تلفنی و اینترنتی و پیامکی، جهت استحکام خانواده‌ها، به صورت سنتی عمل می‌کند.

در پایان این مراسم توسط مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) هرسین، از دختران شرکت کننده در این مراسم تقدیر شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha