دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
ملک شهر

حوزه/ استاد اخلاق حوزه در نشست اخلاقی گفت: چادر به لحاظ معنوی، "خیر من الدنیا و مافیها" است. همانطور که یک خانم تازه مسلمان شده بیان می‌کرد، چادر تاج بندگی بر سر زنان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسین مرتضوی پناه، در جمع اساتید، طلاب و کارکنان مدرسه علمیه اهل البیت(ع) ملک شهر با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: قرائت سوره فجر در نمازهای واجب و نافله، به ویژه در نافله صبح، سبب محشور شدن با امام حسین(ع) در قیامت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان مثالی، به جایگاه والای حجاب در دین اسلام اشاره کرد و گفت: چادر به لحاظ معنوی، "خیر من الدنیا و مافیها" است. همانطور که یک خانم تازه مسلمان شده بیان می‌کرد، چادر تاج بندگی بر سر زنان است.

استاد اخلاق حوزه با تأکید بر اهمیت حلم و صبر، اظهار داشت: هیچ چیز به اندازه داشتن حلم، خداوند را از انسان راضی نمی‌کند. صبر در مصیبت معنا دارد؛ بنابراین از خدا نباید صبر، بلکه باید عافیت طلب کرد. چرا که بالاترین نعمت، نعمت عافیت در دین، دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام مرتضوی پناه با اشاره به دو نوع مصیبت، مصیبت در دنیا و مصیبت در دین، گفت: صبر در مصیبت معنا دارد و حلم در غضب. "الغضب مفتاح کل شر".

وی در ادامه سه صفتی که انسان را تا مرز نبوت بالا می‌برد را شامل حلیم، عفیف و حکیم بودن دانست و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به پاکدامنی و عفت، حفظ چشم است.

استاد اخلاق با اشاره به روایتی از امیر المومنین(ع) که فرمودند: «و لا اسخط الشیطان الا بمثل الصمت» افزود: هیچ چیز به جز سکوت، شیطان را عصبانی نمی‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha