چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/امام جمعه شهرستان بانه گفت: حمله و تجاوز به فلسطین و غزه، به نوعی حمله و تجاوز به کل اسلام محسوب می‌شود، لذا سکوت در برابر این جنایات بی‌سابقه یک شرمساری و خیانت بزرگ به برادران دینی مان در فلسطین و غزه و رفح می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان بانه، اظهار داشت: در عصر جدید امکانات بسیاری برای زندگی انسان‌ها مهیا شده که این امکانات اگر از آنها به صورت نادرست استفاده شود، می‌تواند در زندگی بشر بسیار خطرناک باشند.

امام جمعه شهرستان بانه افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی نقش بسیار مهمی در افزایش سطح معلومات ما دارند ولی اگر از آنها استفاده نادرست شود، می‌توانند بسیار خطرناک باشند و عقاید و باورهای انسان‌ها را تغییر دهند، بنابراین اینترنت را می‌توان به یک شمشیر دو لبه تشبیه کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز می‌توان با استفاده از متون دینی و اسلامی بسیاری از نیازها و پاسخ‌های لازم را یافت، عنوان کرد: خوشبختانه در اسلام کتب و اسناد بسیاری وجود دارد که نقش مهمی در افزایش سطح آگاهی مخاطب دارند.

وی تصریح کرد: با مطالعه این کتب دینی می‌توان تا حد زیادی از فضای مجازی و دنیای اینترنت دور شد، البته این سخن بدان معنا نیست که اینترنت و فضای مجازی مطلقا بد و منفور هستند، بلکه استفاده از آنها باید استاندارد و در حد تعادل باشد و در مقابل مطالعه کتاب و اسناد دینی و تاریخی و فرهنگی نیز در کنار اینترنت می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء علمی و فرهنگی هر شخصی داشته باشد.

امام جمعه شهرستان بانه، با اشاره به ظلم و ستم‌هایی که بر ملت فلسطین و غزه از سوی صهیونیست‌ها می‌رود، خاطرنشان کرد: اکنون ۸ ماه از تجاوز صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد و در این مدت نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کودکان و زنان غزه و فلسطین به دست رژیم غاصب اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، ولی در مقابل این همه جنایت و نسل کشی تاکنون هیچ عکس العملی از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی به جز ایران و یمن و جبهه مقاومت ندیده‌ایم که این برای جهان اسلام می‌تواند در آینده هزینه‌های بسیاری به دنبال داشته باشد.

ماموستا خدایی یادآور شد: حمله و تجاوز به فلسطین و غزه، به نوعی حمله و تجاوز به کل اسلام محسوب می‌شود، بنابراین مسلمانانی که در غزه و فلسطین به دست صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند به نوعی جنایت علیه کل مسلمین محسوب می‌شود، لذا سکوت در برابر این جنایات بی‌سابقه یک شرمساری و خیانت بزرگ به برادران دینی مان در فلسطین و غزه و رفح می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha