چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: انتخاب یک رئیس جمهور اصلح بزرگترین معروف است که همه باید به آن امر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علی رستمیان امروز سه‌شنبه (۱۲ تیر) در همایش طلایه‌داران تبلیغ(خدمت، جهاد، مقاومت) در استان اظهار کرد: محرم امسال دارای شرایط ویژه است و با توجه به این که ذکر تاریخ آئینه عبرت برای آیندگان است، یکی از راه‌های تبلیغ در مواجهه با مخاطبان ذکر تاریخ است.

وی با تأکید بر اینکه در منابر ماه محرم از ذکر تاریخ غفلت نکنیم، افزود: به عنوان مثال با مرور درس‌های زندگی امام علی (ع) می‌توان برای امروز بهره‌ها گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: بعد از رحلت پیامبر انحرافاتی در شکل حکمرانی اتفاق افتاد و زمانی که حضرت علی (ع) بیعت با مردم را پذیرفت، توطئه‌های داخلی و خارجی شروع شد که بعد از فروکش کردن فتنه‌های داخلی، موفقیت‌هایی در مواجهه با تزویر و استکبار کسب شد و در این زمان ناگهان قرآن‌ها به دروغ بالای نیزه رفت و آن حضرت به دلیل بی‌بصیرتی خواص و جمعی دیگر تن به حکمیت داد که نتیجه آن خلع امام (ع) و ابقای معاویه همراه شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه اگر قرار است مذاکره‌ای شود از نگاه عزتمندانه باشد خیلی تفاوت دارد با نگاهی که از روی تزلزل و شعف و ناامیدی باشد، گفت: وقتی در مقابله با دشمن خارجی تزلزل داشته باشیم بعید نیست که در داخل نیز دچار مشکلات قومیتی و گسست منطقه‌ای شویم.

وی با بیان اینکه اگر این روزها در تبلیغ کم‌کاری کرده و غفلت کنیم نه برای چهار سال یا هشت سال قابل جبران نباشد بلکه برای یک نسل حسرت و پشیمانی به همراه خواهد داشت، متذکر شد: انتخاب یک رئیس جمهور اصلح بزرگترین معروف است که همه باید به آن امر کنیم و از منکر عظما که حضور افراد نالایق بر کرسی حکومت است جلوگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha