جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شب شهادت امام سجاد (ع)

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر اهمیت قرائت مداوم دعای شریف «یا اللّه ُ یا رحمنُ یا رحیمُ ، یا مُقلِّبَ القلوبِ ثَبِّتْ قلبی علی دِینِکَ» برای رهایی از فتنه های آخر الزمان تصریح نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تبیین اهمیت و جایگاه دعا در قرآن کریم با اشاره به این که تمام دعاهای قرآنی با کلمه رب و ربنا شروع می شود و تنها در یک مورد دعای قرآنی با اللهم ربنا آغاز شده است، اظهار داشت: از میان ۱۶۰ دعای قرآنی؛ ۲۵ دعا از زبان حضرت ابراهیم و ۱۰ دعا از زبان حضرت موسی علیهما السلام نقل شده است؛ تقریبا نیمی از دعاهای قرآنی به انبیای الهی اختصاص داشته، ۸۰ دعای دیگر نیز به نقل از مخلوقات و گروه های دیگر از جمله حاجیان، راسخون در علم و… ذکر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با بیان این که طلب مغفرت بیشترین فراوانی را در میان دعاهای قرآنی به خود اختصاص داده است، به فرازهایی از آیه ۸۰ سوره اسراء اشاره نمود و اذعان داشت: روایات اسلامی آیه شریفه ۸۰ سوره اسراء را از بهترین ادعیه برای رفع دلهره و حراس و اضطراب ذکر نموده است.

وی یادآور شد: امام صادق علیه السلام فرمودند؛ وقتی خوف، نگرانی و اضطرابی دارید این دعا را تکرار کنید؛ لذا بهتر است انسان به این آیه نورانی اهتمام روز افزونی داشته باشد؛ « وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا».

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه ضمن تشریح و تبیین آیه ۸۰ سوره اسراء با بیان این که انسان ها چهار دسته خیلی خوب، خوب، بد و یا خیلی بد هستند، اظهار داشت: کسی که شروع و پایانش خوب باشد و از اول عمر متدین بوده، متدین زیسته و متدین دارفانی را وداع گفته باشد؛ جزء انسان های خیلی خوب قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با بیان این که انسان هایی همچون جناب حر، با این که خوب نبودند، ولی عاقبت به خیر شدند و خوب دنیا را ترک کردند؛ لذا به ایشان انسان های خوب روزگار گفته می شود، خاطرنشان کرد: انسان هایی که اولش خوب بودند، ولی بد رفتار کردند و از عاقبت به خیری دور شدند، انسان های بد و نیز کسانی که بد آمدند، بد زیستند و بد مردند در گروه انسان های خیلی بد جای می گیرند.

وی بر اهمیت دعای عاقبت بخیری تصریح نمود و با بیان این خروج صادقه از ورود صادقه به این دنیا مهمتر و ارزشمندتر است، به نمونه های تاریخی انسان های خوبی که عاقبت به خیر نشدند اشاره نمود و با تاکید بر این که نباید بر هر عبادت، حج و ثروتی مغرور شویم، خاطرنشان کرد: احمد بن هلال با این که ۵۰ سفر حج از جمله ۲۵ سفر با پای پیاده به جای آورد، آخر عمرش منحرف شد و خود را مشمول نفرین امام حسن عسکری علیه السلام قرار داد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه مصادیق و نمونه های تاریخی کسانی که با این که زندگی خود را بد شروع کرند، ولی خوب تمام کردند اشاره نمود و اذعان داشت: هر آغازی پایان و هر شروعی فرجامی دارد؛ لذا بهترین افراد، کسانی هستند که آغاز و پایانشان خوب، صادقانه و به نیکی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در پایان بر اهمیت قرائت مداوم دعای شریف « یا اللّه ُ یا رحمنُ یا رحیمُ ، یا مُقلِّبَ القلوبِ ثَبِّتْ قلبی علی دِینِکَ» برای رهایی از فتنه های آخر الزمان تصریح نمود و یادآور شد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در حدیثی می فرمایند؛ کسی که ۱۰ آیه نخست سوره مومنون را بخواند و بدان عمل کند؛ بدون شک با فرجامی نیک عاقبت بخیر خواهد شد و رحمت الهی و بهشت برین را درک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha