پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
تسلیت

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی درگذشت «جورج حنا شکور» را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی درگذشت « «جورج حنا شکور» شاعر، ادیب و نویسنده بزرگ مسیحی لبنانی را تسلیت گفت.

وی در این پیام تاکید کرد که شاعر فقید جورج شکور، همراه با گروهی از نویسندگان، نویسندگان و شاعران مسیحی، تجربه منحصر به فردی در جستجوی «کلمه مشترک»، دستیابی به گفتگوی سازنده بین ادیان، ایجاد همزیستی، و پذیرش ارزش های الهی، انسانی، معنوی و معنوی در زندگی و تعامل با دیگران را به ثبت رساندند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کل نفس ذائقة الموت

صفحه ای از صفحات ادبیات نورانی سخنگو به حق و عدالت و فضائل اهل بیت(ع) با درگذشت شاعر لبنانی بزرگ جورج شکور، بسته شد. روح بعد از این که آسمان خلاقیت و نبوغ را در دفاع از حقیقت روشن کشور به ملکوت پرواز کرد. او مسیری پیشگامانه و خوب را پشت سر گذاشت و در زیبایی شعر، کمال شخصیت و دانش کامل، متمایز بود. او میراثی جاودانه از حماسه های رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت مسیح و امام علی(ع) و امام حسین(ع) را برای ما برجای گذاشت. وی در شعر خود والاترین ارزش های عدالت، انسانیت و تمدن را که فراتر از همه مرزها و وابستگی های دینی و مذهبی است بیان کرد.

شاعر فقید جورج شکور، همراه با گروهی از نویسندگان، نویسندگان و شاعران مسیحی، تجربه منحصر به فردی در جستجوی «کلمه مشترک»، دستیابی به گفتگوی سازنده بین ادیان، ایجاد همزیستی، و پذیرش ارزش های الهی، انسانی، معنوی و معنوی در زندگی و تعامل با دیگران را به ثبت رساندند. او این ارزش ها را از سیره ائمه معصومین(ع)، اهل بیت(ع) و رسول اکرم(ص) گرفت که بارزترین نمود آن در حماسه ها، اشعار و مسیر زندگی بود.

اینجانب از طرف خودم و از طرف اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همه وابستگان و مرتبط با این مجمع، درگذشت جورج شکور را به تمام شاعران اهل بیت(ع) و لبنان و دنیای عرب و جهان اسلام و دنیای شعر و ادب و فرهنگ و معرفت و خانواده و بستگان و شاگردان و محبان او، تسلیت می گویم و برای او غفران و رحمت و برای بستگانش صبر و سلوان مسئلت داریم. امیدواریم کگه شاعران و نویسندگان چراغ راه دفاع از حق و عدالت و ائمه اهل بیت علیهم السلام باشند، چراغ درخشانی که راه بشریت را به سوی نجات از ظلم و ستم روشن می کند.

اینجانب به نام خود و به نام اعضای آکادمی بین المللی اهل بیت علیهم السلام و تمامی وابستگان به آن، به تمامی شاعران اهل بیت علیهم السلام تسلیت و همدردی می نمایم. برای ایشان و لبنان و جهان عرب و اسلام و شعر و ادب و فرهنگ و دانش و خانواده و بستگان و شاگردان و دوستداران ایشان آمرزش و رحمت و برای خانواده اش صبر و اجر مسئلت دارم به امید اینکه شاعران و نویسندگان چراغ راه دفاع از حق و عدالت و ائمه اهل بیت علیهم السلام باشند، چراغی درخشان که راه بشریت را به سوی نجات از ظلم و ستم روشن می کند. رحمت برای آن مرحوم، صبر و تسلیت برای فرزندان و بستگان و دوستدارانش و سرافرازی و سربلندی در راه حق و عدالت.

رحمت برای آن مرحوم، صبر و تسلیت برای فرزندان و بستگان و دوستدارانش و سرافرازی و سربلندی برای راه حق و عدالت.

رضا رمضانی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

۳۰ صفر ۱۴۴۶

شایان ذکر است که «جورج حنا شکور» یکی از برجسته‌ترین ادبا و شعرای معاصر لبنان، عاشق و دلباخته اهل بیت(ع)، پیرغلام مسیحی و محب و شیفته سرور شهیدان(ع) در روز سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ در ۹۰ سالگی درگذشت. جلوه هایی از این شیفتگی این شاعر مسیحی لبنانی به اهل بیت(ع) در آثار مختلف او از جمله «حماسه پیامبر»(ملحمة الرسول (ص))، «حماسه حضرت علی(ع)»(ملحمة علی (ع)) و «حماسه حسینی»( ملحمة الحسین (ع)) نمایان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha