پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: دشمن در حوزه های مختلف فرهنگی همانند پوشاک و تولیداتی از این دست تلاش می کند که نسل جوان و نوجوان ما را با استحاله فرهنگی و دینی روبرو سازد که نتیجه آن بروز برخی از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که امروز جامعه اسلامی ما باید به آن توجه کند ضرورت نهادینه سازی فرهنگی قرآنی در خانواده‌هاست.

امام جمعه شهرستان بانه در ادامه سخنان خود افزود: جامعه‌ای که خود را با قرآن مانوس کند هرگز در مقابل دشمنان خدا و ناهنجاری‌ها شکست نخواهد خورد بنابراین جامعه‌ای که در آن قرآن حرف اول را می‌زند در دیگر امور نیز موفق و سربلند می‌باشد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به حاشیه برود، بیان داشت: یکی از فرایض دینی در اسلام سنت امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد که همین فریضه خود باعث جلوگیری از اشاعه بسیاری مفاسد در جامعه می‌شود، لذا باید این سنت همیشه پابرجا و حتی برای تقویت آن بیشتر کار کنیم البته کار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نه تنها یک وظیفه جمعی است بلکه نیازمند درایت و بصیرت و بینش نیز می‌باشد.

ماموستا خدایی افزود: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید به خوبی با شئونات دینی و اسلامی آشنا باشیم زیرا اگر در این فریضه نتوانیم خوب عمل کنیم کار ما نتیجه عکس می‌دهد بنابراین باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر با بصیرت و بینش و بردباری خاصی کار کنیم.

امام جمعه شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی کم حجابی ها و عدم توجه به پوشش مناسبت در سطح جامعه، یادآور شد: دشمن در حوزه های مختلف فرهنگی همانند پوشاک و تولیداتی از این دست تلاش می کند که نسل جوان و نوجوان ما را با استحاله فرهنگی و دینی روبرو سازد که نتیجه آن بروز برخی از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی است.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های متولی در امور فرهنگی درخواست داریم که برای تقابل با تهاجم فرهنگی دشمنان با برنامه‌تر و منسجم‌تر کار نمایند و از موازی کاری به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha