جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مناظره علمی

حوزه/مناظره علمی با موضوع آیا حاکمیت می تواند در فیلتر فضاهای مجازی خارجی اعمال حکومت کند یا خیر؟در دانشگاه فرهنگیان شهر اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) با هدف آشنایی با ضرورت و اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از منظر مقام معظم رهبری وآشنایی با قوانین و قوائد کرسی علمی شرکت کردند و با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به مناظره علمی پرداختند.

مناظره با موضوع آیا حاکمیت می تواند در فیلتر فضاهای مجازی خارجی اعمال حکومت کند یا خیر؟ آغاز شد.

طلاب که گروه مخالف بودند بیان داشتند: بسیاری از کسب وکارها در فضای مجازی شکل گرفته که بعد از فیلترینگ بسیاری از آنهادرحال از بین رفتن بودند به جهت اینکه ما پلتفرم داخلی نداشتیم که آنقدر قدرتمند باشد که بتواند با پلتفرم های خارجی رقابت کند و به جهت پایین بودن امنیت برخی از پلتفرهای ایرانی وهک شدن راحت آنها تمایلی به این پلتفرم ها نداشتند.

طلاب اظهار داشتند: علاوه بر این فیلترینگ نه تنها نتوانسته مدیریت کند بلکه مافیایی به اسم فیلتر شکن را وارد بازار کرده و ما نه توانسته ایم محتوا را کنترل کنیم و نه تاثیر گزار باشیم وهزینه ای هم برای دولت ومردم اعمال کردیم.

طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی در ادامه گفتند: اینستا باعث شده قشر مذهبی از این فضا خارج شوند و این پلتفرم ها فقط برای گرفتن وتایید پر از محتواهای نامناسب شده است.

سپس دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک که گروه موافق بودند بیان داشتند : بسیاری از پلتفرم های خارجی اصلا مسئولیت قبول نمی‌کنند مثلا اگر کسی کوکتل موتولوف درست کند وترویج دهد اینستا قبول نمی کند اطلاعات او را به کشور بدهد و مدیر اینستا با ایران همکاری نمی کند علاوه بر این سال تاسیس اینستا ۲۰۱۴ بوده واکنون به قدرت رسیده لذا ایران هم به زمان احتیاج دارد تا پلتفرم های خود را قوی کند.علاوه بر این اگر بخواهیم فیلترینگ را کناربگذاریم فرهنگ وعقاید ما را تغییر می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha