جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نهمین نمایشگاه کتاب

حوزه/ نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه خراسان در آیین معرفی کتاب «قیام پانزده خرداد مبدأ انقلاب اسلامی» به تبیین نگارش این کتاب و دیگر آثار خود پرداخت

حجت‌الاسلام جواهری، پژوهشگر اسلامی و صاحب بیش از بیست و سه عنوان کتاب، در نشست معرفی کتاب در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد تاکید کرد: توجه به آثار و تحقیقاتی که به رشته تحریر درآمده است، می‌تواند نقش بسزایی در فهم موضوعات اسلامی و تاریخی ایفا کند.

وی با اشاره به تنوع موضوعی آثار خود، اظهار داشت: در یکی از مهم‌ترین کتاب‌های خود با عنوان «قیام پانزده خرداد مبدا انقلاب اسلامی» به تحلیل و بررسی جامع این قیام پرداخته‌ام و آن را به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران معرفی نمودم.

حجت‌الاسلام جواهری با بیان اینکه این کتاب به‌صورت دقیق و موشکافانه، به واکاوی صفحات مختلف تاریخ این قیام می‌پردازد، تصریح کرد: آثار وی، حاصل سال‌ها پژوهش و مطالعات گسترده است و هر کدام از این کتاب‌ها می‌توانند به عنوان منابع ارزشمند از دیدگاه‌های مختلف مورد استفاده‌ی پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به تاریخ اسلام قرار گیرند.

وی همچنین تاکید کرد: متون نوشته شده این کتاب نه تنها به بررسی وقایع تاریخی می‌پردازد، بلکه تلاش شده با نگاهی پژوهشگرانه و علمی، به تجزیه و تحلیل دقیق این وقایع پرداخته شود.

این پژوهشگر حوزه علمیه خراسان بیان داشت: اتاق مطالعه و تحقیق بنده همیشه مملو از منابع و کتب مختلف بوده و سال گذشته نیز با همسان‌سازی و تکمیل آرشیو خود، تلاش نمودم که به نوعی به غنای علمی این عرصه بیافزایم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha