جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/همایش پیشکسوتان دفاع مقدس استان ایلام با حضور نماینده مقام معظم رهبری برگزار شد

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس استان ایلام، بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نقش بی‌بدیل این پیشکسوتان در حفظ یاد و خاطره شهدا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین "اله‌نور کریمی‌تبار" شامگاه یکشنبه در دیدار با جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان ایلام، با ابراز ارادت به همرزمان شهدا، گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان پاسداران خون و راه شهدا، همواره در تلاش هستند تا یاد و خاطره شهدایی را که در نزد خداوند متعال بالاترین مقام را دارند، زنده نگه دارند.

وی با تأکید بر اینکه لبیک به امامین انقلاب و حضور در دفاع مقدس، توفیق بزرگی است که نصیب پیشکسوتان این دوران شده، افزود: حفاظت و حراست از این نعمت بزرگ نیازمند تلاش و همت بالایی است. پیشکسوتان دفاع مقدس همواره در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فعال بوده‌اند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اخلاص و توسل رزمندگان دوران دفاع مقدس به خدا و ائمه اطهار(ع)، بیان کرد: این نعمت بزرگ که خداوند به جانبازان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ارزانی داشته، نشان‌دهنده جایگاه والای شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه سنت الهی برای این است که انسان متناسب با سختی‌هایی که در دنیا متحمل می‌شود، ارتقاء پیدا می‌کند، افزود: هر چه ایمان انسان بالاتر می‌رود، آزمون‌های الهی نیز برای کسب مقامات و درجات بالاتر معنوی سخت‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: خداوند متعال سرمایه‌ای بزرگ به جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارزانی داشته که با هیچ چیز دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست. برای نگهداری از این سرمایه، باید با توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، از آن حفاظت کنیم.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: دفاع مقدس به عنوان دانشگاه و کلاس درس بزرگ جهاد، شهادت، ایستادگی، مقاومت، اعتماد به نفس و خودباوری شناخته می‌شود. پیشکسوتان دفاع مقدس باید در ادامه راه شهدا، با کار فرهنگی و رونق مساجد، بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به آثار مجاهدت و تلاش رزمندگان و پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز این آثار را در جبهه مقاومت و ایستادگی مردم غزه مشاهده می‌کنیم. دشمنان نظام و اسلام در تلاش هستند تا فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت را در جامعه اسلامی کمرنگ کنند و در این راستا، رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha