جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اجتماع حوزویان خراسان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حوزه / آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد: امروز توان مقاومت رزمندگان در غزه با وجود جنایت‌های اسرائیل افزایش پیدا کرده است، در لبنان بخشی از جنوب لبنان و حزب‌الله لبنان با اسرائیل مبارزه می‌کردند و حتی برخی جریان‌های سیاسی مخالف جریان حزب‌الله بودند و با آن‌ها در داخل لبنان مبارز ه می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد، امروز چهارشنبه 4 شهریورماه، در تجمع حوزویان خراسان در حمایت از جبهه مقاومت و مردم قهرمان لبنان و غزه در مدرسه علمیه نواب با اشاره به دو آیه 172 و 173 سوره آل‌عمران اظهار داشت: این دو آیه شریفه مربوط به جریان غزوه حمراءالاسد است. بعد از پایان جنگ احد پیغمبر اکرم (ص) به‌اتفاق مجروحین و جانبازان احد از میدان جنگ به‌طرف مدینه آمدند تمام این افراد زخمی و عده‌ای نیز به شهادت رسیده بودند.

وی در توضیح این جریان گفت: جز یک تعدادی که از وسط جنگ فرار کردند و از سپاه فاصله گرفته بودند بقیه مجروح بودند، وجود مقدس امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) دو نقل است در یک نقل ۶۰ جراحت بر بدن نازنینشان واردشده بود و در نقل دوم ۹۰ جراحت برداشتند از بدن امام علی (علیه‌السلام) خون می‌جوشید با این جراحت سنگین وارد مدینه شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به چگونگی غزوه حمراءالاسد اشاره کرد و اضافه کرد: پس از جنگ احد به پیامبر خبر آوردند که عده‌ای از کفار قریش جمع شدند که دوباره حمله کنند پیامبر شبانه دستور دادند و مردم مدینه در مسجد اجتماع کردند فرمودند افرادی باشند که در جنگ احد حضور داشتند اگر کسی در جنگ احد حضور نداشته است الآن هم نباید شرکت کنند افرادی حضور داشتند همه زخمی و جانباز مجروح با زخم کاری از میان خانه بیرون آمدند حضرت علی (ع) فرمانده جنگ بود کسی که خبر آورده بود دوباره خبر به کفار قریش رساند که پیغمبر حرکت کرده است به تعقیب شما می‌آید معلوم نیست در جنگ پیروز شوید و کفار فرار کردند و مسلمانان با این کیفیت در این غزوه پیروز شدند.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه جریان مقاومت امروز شبیه به همین جنگ در برابر دشمن قرار گرفته است، گفت: دشمن با بی‌رحمی و نابکاری‌ها و جنایات زیاد می‌خواهد کاری کند که جریان مقاومت عقب‌نشینی کند این در حالی است انسانی که در میدان مبارزه و جنگ قرار گرفت یک رزمنده آماده است و با همه ضربات و آسیب‌ها حاضر است جان بدهد و به شهادت برسد.

هدف اسرائیل از کشتار زنان و کودکان عقب‌نشینی جبهه مقاومت است

وی بابیان اینکه رژیم کودک کش اسرائیل تلاش می‌کند با حمله به خانه‌ها و خانواده‌ها در غزه و لبنان و کشتار کودکان وزنان جریان مقاومت را به شکست و عقب‌نشینی وادار کند، افزود: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند ایده نابودسازی اسرائیل و انگیزه براندازی اسرائیل از روی کره زمین در دل‌ها و مرزها از بین برود زیرا انسان‌ها و عزیزانشان در معرض آسیب هستند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: با این توطئه اسرائیل غاصب طبیعی است که رزمنده باید در تداوم رزمندگی و در مقاومت خود دچار تردید شود؛ همان‌طور در کربلا جنایت در این حد بود که وجود مقدس سیدالشهدا (علیه‌السلام) در صحرای کربلا با سرسخت‌ترین دشمن و بی‌رحم‌ترین دشمنان مقابل بود که دشمن به خیمه‌ها حمله کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در کره زمین اسرائیل ناپاک روی جریان مردانگی خط بطلان کشیده و تبدیل به ذلت و نکبت در دیده همه مردم شده است و با کشتار بی‌رحمانه و نسل‌کشی تلاش می‌کند تا جبهه مقاومت شکست دهد، ادامه داد: امروز اسرائیل در نقشه‌های شیطانی خود هرچه از بین برده، زنان، کودکان و سالمندان بوده است که اصلاً در میدان مبارزه و رزم نیستند و با این‌حال هر روز بر طومار رزمندگان افزوده‌ شده است.

مقاومت رزمندگان در غزه با وجود جنایت‌های اسرائیل افزایش پیدا کرده است

وی اظهار داشت: امروز توان مقاومت رزمندگان در غزه با وجود جنایت‌های اسرائیل افزایش پیدا کرده است، در لبنان بخشی از جنوب لبنان و حزب‌الله لبنان با اسرائیل مبارزه می‌کردند و حتی برخی جریان‌های سیاسی مخالف جریان حزب‌الله بودند و با آن‌ها در داخل لبنان مبارز ه می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امروز که جنگ در لبنان به‌صورت یک جنگ سراسری و کشتار درآمده است لبنان همه امکانات با حزب‌الله برای نابودسازی اسرائیل جمع شده‌اند بر قدرت و تعداد رزمندگان افزوده‌شده است.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: جریان مقاومت از روز اول در خط براندازی اسرائیل و نابودسازی این رژیم با همه توان ایستاد و مقتدرتر از روز اول رزمندگی را ادامه می‌دهد؛ وقتی به حزب‌الله لبنان گفته می‌شود اگر نیاز به نیروی انسانی دارید یا تسهیلات و امکانات رسماً احساس بی‌نیازی می‌کنند.

وی اضافه کرد: حزب‌الله می‌گوید ما همه چی داریم نیرو و قدرت در مقابل و مصاف با اسرائیل ناپاک و نابکار در حقیقت کم نیست و روزبه‌روز افزوده می‌شود.

حوزویان شور انقلابی را در بین مردم توسعه دهند

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه وظیفه ما امروز این است که در جامعه اسلامی شور انقلابی را توسعه دهیم، اظهار داشت: توسعه شور انقلابی در حقیقت جبهه عظیم در مقابل دشمن استکباری به وجود می‌آورد که هرگونه ایده دشمن در مقابل جریان ضد اسرائیلی را در حقیقت از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کشور ما امروز در این شرایط از یک‌شور انقلابی برخوردار باشد حرکت‌های عظیم انقلابی رخ خواهد داد این مسئله باعث قدرت جامعه اسلامی در برابر دشمن خواهد شد.

آیت‌الله علم الهدی وظیفه حوزویان را حفظ جبهه ضد استکباری در مقابل اسرائیل در داخل جامعه بیان کرد و افزود: ما متأسفانه امروز با بعضی جریان‌های سیاسی در داخل کشور روبرو هستیم که می‌گویند بایستی زندگی خودمان را داشته باشیم اوضاع اقتصادی و درآمد خودمان را در داخل حفظ کنیم و از هر نوع درگیری و مبارزه صرف‌نظر کنیم این در حالی است که این‌گونه تفکر با منطق اسلامی، فرهنگ انقلاب اسلامی و استکبارستیزی سازگار نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آنچه امروز دشمن را به حداقل وادار می‌کند و باعث وحشت استکباری جهانی می‌شود و از سوی به مسلمانان آرامش می‌دهد و در همه دنیا به رزمندگان فلسطینی و لبنانی قدرت روحی می‌بخشد شور انقلابی در جامعه اسلامی ایران است.

وی خطاب به طلاب بسیجی حاضر در این اجتماع ضد استکباری در مدرسه علمیه نواب گفت: با برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های بسیار متنوع سعی کنید در داخل جامعه شور انقلابی را زیاد کنید تنها مسئله به یک گردهمایی، اظهار تأثر از جنایات اسرائیل تمام نشود باید به‌صورت یک حرکت انقلابی شکل بگیرد.

دشمن از جمعیت جبهه مقاومت می‌ترسد

امام جمعه مشهد بابیان اینکه اگر توانستیم حرکت انقلابی را در کشور توسعه دهیم همان‌طور که خراسان و مشهد پیشتاز چنین جریان‌هایی در گذشته بوده است قطعاً دشمن در جنایت‌های خود دچار تردید و تجدیدنظر خواهد شد، ادامه داد: اگر جریان عظیم مردمی و انقلابی پشتیبان جبهه مقاومت باشند؛ دشمن امروز از سلاح‌ها، تجهیزات و حتی فناوری ما وحشت ندارد بلکه دشمن از جمعیت ما می‌ترسد.

آیت‌الله علم الهدی یادآور شد: جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس به دشمن ثابت کرد اگر هر نوع حرکتی بر ضد اسلام و انقلاب صورت گیرد مردم به میدان می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: اگر استکبار بر جامعه‌ای حاکم شود و کسی با آن مبارزه نکند و ظلم و جور او را بپذیرند این دیگر استکبار نیست دیگر کشتار و بمباران خبری نیست زیرا جامعه ظلم و ذلت را پذیرفته است.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر مستضعفین به پا خیزند و جریان انقلابی وابسته به توحید قیام کند بر خط استکبار زدایی تلاش کند در حالی‌که جریان استکبار انواع ظلم را انجام می‌دهد دشمن اینجا برای مقابله با جریان مقاومت بمباران و نسل‌کشی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: امروز در لبنان حزب الله موردحمله شدید اسرائیل قرارگرفته است زیرا هرچقدر ظلم توسعه پیدا کند حرکت و جریان مقاومت نیز افزایش پیدا می‌کند و این مقاومت در برابر ظلم زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha