دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
عملیات صادق 2

حوزه/ مرکز پژوهش و اندیشکده راهبردی قدر در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم موقت اسرائیل با حمایت غرب و آمریکا، خشونت ها را بیشتر کرده و ادامه خواهد داد و برای ضربه به ایران تلاش می کند، کلونی زامبی ها وقتی در معرض نابودی و خطر انقراض قرار می گیرند، دریده تر می شوند و این دریده تر شدن نشانه شکست آنهاست و نه پیروزی.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیانیه تحلیلی مرکز پژوهش و اندیشکده راهبردی قدر به مناسبت عملیات وعده صادق۲ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه تحلیلی مرکز پژوهش و اندیشکده راهبردی قدر

نصرالله نزدیک ما است...

أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّی یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَی نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ (بقره/۲۱۴)

شهادت هنر مردان خداست

یکی از آرزوهای دوست داشتنی مجاهدان اسلام، شهادت در راه خدا است؛ آنها خوب می‌دانند که اگر شهید نشوند، خواهند مرد و آگاهند که شهادت ربطی به زمان مرگ ندارد، شهادت نوع مرگ است. مجاهدی که می‌داند زندگی در این جهان ابدی نیست و اساسا زندگی ابدی در دنیا، نه مقدور و نه مطلوب است، قدر فرصت‌ها را بیشتر می‌داند. او آرزوی تعجیل در مرگ ندارد ولی آرزویش بهترین نوع مرگ است، شهادت.

فقدان رهبران، آزمایش و سنتی الهی است

بدون شک از دست دادن رهبران بزرگ مقاومت که از تربیت یافتگان مکتب حضرت روح الله و از نوادر زمانه خود بوده اند، ابتلای بزرگی است. ابتلایی که همیشه‌ در تاریخ وجود داشته است؛ اندوهِ بزرگِ ازدست‌دادن پیامبر، امام و رهبر همیشه غصه و نگرانی آفریده است؛ ولی تاریخ شاهد است که " اللّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ سَیُصیبُ الَّذینَ أَجْرَمُوا صَغارٌ عِنْدَ اللّهِ وَ عَذابٌ شَدیدٌ بِما کانُوا یَمْکُرُونَ: خداوند آگاه تر است که رسالت خویش را کجا قرار دهد. مجرمان به زودی گرفتار حقارت در پیشگاه خدا، و عذاب شدید خواهند شد؛ انعام/۱۲۴" .

فرستادگان الهی و به ویژه حضرات ائمه معصومین علیهم صلوات الله، رهبرانی نخبه، جامعه سازانی خردمند و سیاستمدارانی زیرک و هوشمند بودند. آنها تحلیل درست و جامعی از ملت خود، دشمنان، ظرفیت‌ها و اهدافشان داشتند. بر اساس همه داشته‌ها بهترین تصمیم را گرفتند و امروز با افتخار می‌بینیم که جبهه ایمان و توحید و حرکت محمدی صلی الله علیه و آله چقدر فراگیر، درخشان و امید آفرین به پیش می‌رود؛ اتفاقی که شاید در نخستین دعوت پیامبر اعظم از خویشاوندانش برای هیچ‌کس قابل تصور نبود. به همین نسبت پس از شهادت امام حسن علیه السلام، کاخِ ظلمِ مستِ عیش و قدرت، چنین می‌پنداشت که با ترور و به شهادت رساندن رهبران آل رسول الله، جریان مقاومت در برابر ظلم و استبداد را خواهد شکست؛ ولی نمی‌دانست که با تدبیر خاندان عصمت و طهارت، شهادت حضرت امام حسین علیه السلام عَلمی را بر عالَم بر پاخواهد داشت که منبعی لایزال برای قدرت و الهام بخشی بی‌بدیل برای حرکت مجاهدانِ مقاوم و صبور خواهد بود؛ امروز کجاست یزید و چه غوغایی است کربلای حسین. "وَیُرِیدُ اللّهُ أَن یُحِقَّ الحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَیَقْطَعَ دَابِرَ الْکَافِرِینَ؛ خداوند می‌خواهد حق را با کلمات خود تقویت و ریشه کافران را قطع کند؛ انفال/۷".

مقاومت در موقعیت فتح است و نه ضعف

اگر قدری گرد و غبار میدان رزم را کنار بزنیم، با فاصله، از دور و کل صحنه نبرد را باهم بنگریم خواهیم دید که جریان مقاومت به برکت حرارتِ مانای خون امام حسین علیه السلام، چه قدرتمند شده و چه با افتخار و اقتدار مناسبات جهان ظلم را بر هم زده و نقشه‌های دشمن را به باد داده است؛ همان دشمنی که همواره در حال دسیسه بر علیه کشورهای اسلامی و به خصوص ایران اسلامی بوده است. دشمنان سلاح‌های مخرب را در اختیار رژیم درنده صهیونیستی قرار داده‌اند و مسئولان آن را برای نسل‌کشی مسلمانان تجهیز کردند؛ پیش‌ از آن نیز عراق عزیز را به آزمایشگاه بمب‌های اورانیومی خود تبدیل کردند و سال‌های متمادی مردم آن دیار را به خاک و خون ‌کشیدند؛ در همان دوران افغانستان مظلوم نیز در معرض جنگ و تخریب قرار گرفت؛ اما همین دشمن قدار امروز از افغانستان گریخته، با دولت ملی و مردمی عراق برای تخلیه این کشور قرارداد امضاء کرده، پایگاه هایش به محلی برای کارورزی تیراندازی و تمرین رزم نیروهای مقاومت تبدیل شده و بر قبر سگ هارش، داعش زوزه می کشد. اینها همه فهرست کوچکی از دستاوردهای مقاومت است اما باید مراقب بود تا بوغ‌های پرهیاهوی دشمن باعث سرگیجه جوان انقلابی و گرفتارشدن‌ِما در باتلاق‌گرام‌های متا و مرداک نگردد و بصیرت رسانه ای و سیاسی و قدرت تحلیل و اندیشه ورزی ما را دچار اختلال نکند.

ترور، جنایت است و نه دستاورد

رژیم موقت صهیونیستی، بعد از ناکامی های جدی در یک سال گذشته مانند: عجز از ربودن اسرائیلیان در دست حماس و ناتوانی از شکست سازمان رزم جهاد اسلامی، حماس و مقاومت فلسطینی در غزه و کرانه باختری و شروع خیزش های مردمی در اردن، بحرین، مصر و...، از دست دادن سرزمین های شمالی، تحمل روزانه اصابت موشک های حزب الله، از بین رفتن شبکه راداری در مرزهای لبنان و هدف قرار گرفتن دائمی افسران و سربازانشان در پایگاه های نظامی، بحران مشروعیت مردمی در داخل، محکومیت بین المللی و شناسایی سران رژیم سفاک به عنوان جانی، انزوای بین امللی، تحریم ورزشی برای نخستین بار، قطع شدن زنجیره تجارت دریایی، تورم و بی ارزش شدن تمسخر آمیز شِکِل، سرنگونی دائمی کشتی های صهیونیستی حامل سلاح، شکست مفتضحانه طرح سازش و تسلیم ابراهیم، توقف صنعت توریسم، شدت گرفتن مهاجرت معکوس، بحران در تأمین چرخه غذا، انرژی و امکانات برای قریب به ۵۰۰ هزار مستعمره نشین آواره و بیکار، به طور جدی دچار بحران شدیدی شده و درحال فروپاشی اجتماعی است، رژیمی که بعد از هفتاد سال اشتغال به اشغال خانه های مردم، امروز مجبور به ترک خانه های غصبی در شمال شده، هرگونه توجیه و ارتباط با بدنه حامیانش را نیز از دست داده است.

اگر در گذشته و از ناحیه برخی دولت های تازه تاسیس و فاقد عقبه تمدنی، ارتباط با این رژیم افتخار و نشانه نواندیشی بود، امروز دعوا بر سر نپذیرفتن اسرائیل است و حتی دولت آمریکا، حاضر به قبول مسئولیت اقدامات نوچه استعمار نیست. حالا این دولت طبق معمول می‌کوشد تا از کشته خردسالان و زنان و بیماران، پشته و از ترور انبوه و جنایت ضد بشری دستاورد بسازد. اما جوان مومن انقلابی خوب می داند که این رژیمِ موقت که جورچینی از مهاجران وطن گریز با کوهی از منازعات اجتماعی و درونی است، در حالِ فروپاشی بی‌سابقه‌ای قرار گرفته و تنها ایده نتانیاهو ترور، شدت در خشونت و دستاوردسازی رسانه‌ای از این جنایات است.

مطالبه انتقام و مقابله به مثل تندروی نیست خود انقلاب است

برخی گمان می‌کنند که مطالبه انتقام از سوی جوان انقلابی خلاف منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و یا نشانه بی‌تدبیری و کم‌حوصلگی و نشناختن مسیر است. اما واقعیت امر این است که مطالبه اگر هوشمندانه، همراه با آینده نگری و تشریک مساعی با متولیان امر، گشودن افق های جدید برای بدنه حزب الله، در کنار روشنگری و تبیین جایگاه و دستاوردهای جریان مقاومت، دیکته نکردن جنس و نوع انتقام به تصمیم‌گیران، اقدام شبکه‌ای در تراز ملی و همراه با تحفظ از نفوذ و ورود عناصر دشمن باشد، بدون شک مانند آنچه در وعده صادق ۲ دیدیم، برد و اصابت موشک‌ها به هدف را ارتقا می بخشد و دست مبارک سربازان ولی امرمان را بازتر می کند. اما مهم ترین نکته در مطالبه مقابله عزتمندانه، پرهیز از هرگونه تخریب و مخدوش کردن فرماندهان سیاسی و نظامی است و مطالبه وقتی انقلابی است، که سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهد و نه تقلیل.

تکلیف من جوان انقلابی چیست؟

همیشه صحبت کردن از تکلیفِ دیگر مکلفان آسان‌تر و آسیب‌شناسی رفتار متولیان راحت‌تر و تهیه فهرست ترک فعل‌ها و کوتاهی‌های احتمالی دیگران دلچسب‌تر از شناسایی تکلیف، درک نقاط ضعف، توجه به نکرده‌ها و کوتاهی‌های خودمان است. وظایف امروز ما می‌تواند بسیار مختلف و متعدد باشد. همه‌اش هم عینی است و نه کفائی! اما هسته مرکزی همه آنها درک درست جریان مقاومت، فهم سیره رهبری سید علی حفظه الله، شناخت دقیق اسلام عزیز و ضوابط و مقتضیات کنشگری انقلابی، اعتماد به برادران، پرهیز از هرگونه تخریب جبهه خودی، یارگیری و امتداد بخشی به جریان مقاومت، دلگرم ساختن مجاهدان، تربیت نسل جدید جوان متعهد و بروز انقلابی و نهایتا رزمندگی در جبهه رسانه است، بدون خستگی، بدون یاس، بدون تنازع، بدون تعریض و صد البته با نشاط و امید و سرزنده.

واقعیتی که نباید نادیده گرفت این است که برخورد سخت انقلاب اسلامی و رژیم صهیونیستی بدون شک اتفاق خواهد افتاد و این خود یک رویداد آنی و زودگذر نخواهد بود. جوان انقلابی برای این مواجهه جدی و سرنوشت ساز آماده می شود، تراز ایمانش را بالا می برد، برای همه سوال های احتمالی خودش، دوستان و اقوامش، پاسخ درخوری مهیا می کند، در برابر بذر شک و تردید و ابهام و دودلی های پیش رو با مطالعه دقیق مبانی و هندسه فکری امامین انقلاب، مهیا و مجهز می شود، شبکه ارتباطی خودش را سامان می دهد، در رفتار رسانه ای اش سنجیده عمل می کند و از تبدیل شدن به ابزار رسانه ای دشمن جهت بازنشر محتواهای او پرهیز می کند و نهایتا در دام سرعت در دریافت و انتقال خبر نمی افتد و یار دوازدهم دشمن نمی شود.

وعده هایی که همیشه صادق هستند

به لطف خدا و با عنایات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، یکبار دیگر لذت پیوند امت و ولی را تجربه کردیم و دیدیم که تبعیت از فرمان ولی چقدر عزت آفرین است؛ همو که به درستی برای ایران عزیز اقتدار امنیت و آفریده است. وعده نصرت خدا برای بندگانش یک سنت قطعی و بدون شک، محقق شدنی است: لَقَدْ صَدَقَ اللَّهُ رَسُولَهُ الرُّؤْیَا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ آمِنِینَ مُحَلِّقِینَ رُءُوسَکُمْ وَمُقَصِّرِینَ لَا تَخَافُونَ فَعَلِمَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا فَجَعَلَ مِنْ دُونِ ذَلِکَ فَتْحًا قَرِیبًا؛خداوند آنچه را به پیامبرش در عالم خواب نشان داد راست گفت؛ بطور قطع همه شما بخواست خدا وارد مسجد الحرام می‌شوید در نهایت امنیّت و در حالی که سرهای خود را تراشیده یا کوتاه کرده‌اید و از هیچ کس ترس و وحشتی ندارید؛ ولی خداوند چیزهایی را می‌دانست که شما نمی‌دانستید (و در این تأخیر حکمتی بود)؛ و قبل از آن، فتح نزدیکی (برای شما) قرار داده است.

وعده صادق ۲، توانست غبار تردید از عزم مقاومت را بزداید و قلوب امت های مسلمان را به هم نزدیک تر کند. وعده صادق ۲ نشان داد که راه پیروزی بمباران بیماران و کودکان و ترور پاکان نیست و این بار اخلاقی ترین سپاه نظامی جهان، هوشمندانه ترین برد را به دست آورد. وعده صادق ۲ فقط یک رزم نظامی نبود، جنگ اراده ها بود، جنگ تحلیل ها بود، جنگ اندیشکده ها بود، جنگ رادارها، موشک ها و گنبدها، جنگی که نشان داد گنبدطلای رضا علیه السلام بر همه گنبدهای سرد و تاریک و آهنی چیره است و در نهایت باید گفت وعده صادق ۲ جنگ شناخت ها بود و توانست نظام ادراک و تحلیل و تصمیم جبهه مقاومت را ترمیم کند و بهبود ببخشد. وعده صادق ۲ تازه، آغاز شهید نصر الله است.

نماز جمعه نصر

نماز جمعه نصر نمازی بود با همه جهان اسلام و توحید و در برابر همه کفر. پیامش قاطعیت در برخورد با شیطان بود بدون تعلل و بدون تعجیل. این یعنی بیداری دائمی، آمادگی حداکثری، تحلیل و شناخت بهترین فرصت ها و اقدام سنجیده با کمترین هزینه.

نماز جمعه نصر نشان داد که سیاستمدار الهی با ابزارهای تبلیغی دروغین، ارعاب و تهدید کار نمی کند او با قلب و عقل های هوشیار و وجدان های بیدار مردمش سر و کار دارد و در نتیجه، وعده دیدارش با امتش می شود پاک ترین تجمع مردمی و عاشقانه ترین مناجات با خدای مهربان.

مقام معظم رهبری این بار زودتر آمد، نماز عصر را هم بر خلاف دفعات قبل، خودشان اقامه کردند، تعقیبات را بجا آوردند، آرام و با حوصله با سران نظام و سایر حضار، خوش و بش کردند، هر ثانیه حضور بیشتر آقا موشکی بود که بر برج موجودیت اسرائیل فرود می آمد و او نشان داد که شجاع ترین رهبر زمانه خودش است اگر در مصلای امام قدری بیشتر دقت می کردی، می توانستی صدای خرد شدن کمر شیطان بزرگ را بشنوی.

بدون شک پایان اسرائیل آغاز شده است

شِبهِ دولت صهیونیستی نوک پیکان تهاجم غرب بر علیه جهان اسلام است. نباید فریب توصیه ها و همدردی های دروغین ایالات متحده، انگلستان، فرانسه و... را خورد. واقعیت امر این است که اسرائیل از همان ابتدا قرار نبوده تا وطنی برای بی وطن ها باشد، بلکه سرطانی بوده برای تخریب پیکر اسلام. پس از ترور اسحاق رابین (تبت یداه) توسط یهودیان، نتانیاهو بود که به عنوان گزینه جایگزین برای سرکوب مسلمانان انتخاب شد. کسی که بیشترین حمایت غرب را مال خود کرده و با مداخله مستقیم ایالات متحده طولانی ترین دوران نخست وزیری را نیز به نام خود زده است او که کابینه جنگی اش را با حضور فرماندهان آمریکایی برگزار می کند و همو که قبل از هر جنایت بزرگتری، دیداری با اربابانش در کاخ سیاه دارد؛ ولی یقین بدانید اگر روزی سران رژیم غاصب هم از سر استیصال و ضعف قصد تنش زدایی و تخلیه سرزمین های اشغالی را داشته باشند (که می دانیم این یک فرض محال است و توبه گرگ مرگ است)، آمریکا بدون روتوش قلاده سگ هار را رها و خودش وارد جنگ با جهان اسلام خواهد شد.

از این رو جوان انقلابی خوب آگاه است که شکست هیمنه آمریکا و اخراج آن از منطقه، پایان اسرائیل است و فروپاشی آن بسیار ساده تر از فروپاشی نظام کمونیستی خواهد بود. به همین خاطر نیز نباید در تحلیل اشتباه کرد. چرا که آمریکا همه توانش را برای نابودی جریان مقاومت و خونریزی بیشتر ماشین جنگی اسرائیل به کار خواهد بست، از اسرائیل بی محابا حمایت خواهد کرد و همه تلاشهای دیپلماتیک برای توقف اسرائیل را به شکست خواهد کشاند مگر اینکه جبهه مقاومت بتواند با اقتدار در میدان و بیداری ملت های آزادی خواه جهان، فشار و هزینه را آنقدر برای آمریکا بالا ببرد که دفاع از اسرائیلِ در آستانه نابودی، برای ایالات متحده هزینه وجودی ایجاد و منافع بنیادینش را به خطر بیاندازد.

لذا بدون شک رژیم موقت اسرائیل با حمایت غرب و در راس آن آمریکا، خشونت ها را بیشتر کرده و ادامه خواهد داد و برای ضربه به ایران نیز تلاش خواهد کرد، کلونی زامبی ها وقتی در معرض نابودی و خطر انقراض قرار می گیرند، دریده تر می شوند و این دریده تر شدن نشانه شکست آنها است و نه پیروزی.

سرنوشت جمهوری اسلامی اعتزاز و اعتلا است

و در پایان چقدر خواندن دوباره این فرازها از فرمایشات مقام معظم رهبری دام ظله برای امروز و اکنون ما کارساز است:

"عزیزان من! زحمتی بر عهده‌ی شما و بر عهده‌ی همه‌ی آحاد ملّت ایران است، زحماتی هم بر آنها تحمیل میشود و آحاد ملّت رنج میبرند، امّا همه باید بدانند که این زحمات، زحمات موقّت است. شما جوانها یادتان نیست، در دوره‌ی دفاع مقدّس و جنگ تحمیلی، سال اوّل میگفتیم که امسال جنگ تمام میشود، سال دوّم میگفتیم امسال تمام میشود، سال سوّم میگفتیم امسال [تمام میشود]؛ ملّت ایران با پوست و گوشت و استخوانشان زحمات جنگ را لمس میکردند؛ در عین شدّت، در عین فشار، نه مثل فشار حالا؛ فشارهای فوق‌العاده. در همین شهر تهران، مردم در کوچه و خیابان که راه میرفتند، موشک صدّام میخورد وسطشان؛ شهرهای دیگر هم همین جور؛ یک چنین وضعیّتی [بود]، جبهه‌ها هم که وضع خودش را داشت؛ امّا آن سختی‌ها تمام شد. سختی دو جور ممکن است تمام بشود: تمام‌ شدن سختی‌ها با خرسندی، تمام‌شدن سختی‌ها با ناخرسندی. جنگ تحمیلی تمام شد با خرسندی، یعنی با پیروزی ملّت ایران؛ علّتش چه بود؟ علّتش این بود که مشکلات را تحمّل کردند. من به شما عرض میکنم که این زحمات امروز هم تمام خواهد شد و میتواند با خرسندی تمام بشود؛ شرطش چیست؟ شرطش این است که آحاد ملّت ایران -بخصوص مسئولان در رده‌های مختلف- کار خودشان را خوب انجام بدهند. بدانید سرنوشت جمهوری اسلامی اعتزاز و اعتلا است، و بدانید سرنوشت دشمنان جمهوری اسلامی ذلّت و انحطاط است؛ همه‌ی قرائن این را به ما نشان میدهد و برای ما اثبات میکند و این اتّفاق خواهد افتاد.

آن روز ممکن است افرادی از ماها نباشیم، امّا ملّت ایران هست، ملّت ایران زنده است، جریان انقلاب زنده است، جریان نظام مقدّس اسلامی زنده و سرحال و بانشاط است، از این روزها آن روز یاد خواهند کرد و خواهند گفت که یک روزی ملّت ایران [چنین بودند:] «مَسَّتهُمُ البَأساءُ وَ الضَّرّاءُ وَ زُلزِلوا حَتّی یَقولَ الرَّسولُ وَ الَّذینَ ءامَنوا مَعَه مَتی نَصرُ اللهِ اَلا اِنَّ نَصرَ اللهِ قَریب»؛(۱) آن روز مردم از حرکت شما، ایستادگی شما، مقاومت شما، خوب‌ عمل‌ کردن شما تشکّر میکنند، تقدیر میکنند، قدرش را میدانند، همچنان که ما امروز قدر رزمندگان دفاع مقدّس و شهدای دوران دفاع مقدّس را میدانیم.۱۳۹۸/۰۱/۳۱"

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha