دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 310870
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰

همایش ملی قرآن و هنر اسلامی با سخنرانی آیت الله مقتدایی، دبیر دوم شورای عالی حوزه های علیمه طلاب و فضلای حوزه علمیه در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام  والمسلمین حمید محمدی در این همایش در سخنانی با بیان این که  ویژگی هنر اسلامی وحدت گرایی است افزود: وحدت گرایی در تفسیر موحدانه از جهان برپایه آیه نور شکل می گیرد .

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تفسیر و تحلیل آیه نور در سوره نور، راه روشنی برای آینده پیش رو می گذارد .

حجت الاسلام والمسلمین  محمدی در ادامه با اشاره به دروس تفسیر در حوزه های علمیه گفت: تفسیری که در حال حاضر در حوزه علمیه ارائه می شود تکیه بر کشف مدالیل است .

وی افزود: با فرهنگ سازی مناسب از قرآن تمام نیاز های انسان برآورده می شود .

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم خاطرنشان کرد: کسانی که در مساجد حضور دارند و دارای اندیشه و تفکر هستند ، باید پای قرآن بنشینندو حرف یاد بگیرند .

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی ادامه داد: قرآن برای همه بشریت آمده است و باید در سه حوزه ، هستی شناسی ، نظام شناسی و مسائل مستحدثه از قرآن استنساخ کنیم .

وی با بیان این که حوزه علمیه، کرسی های درس خارج با رویکرد قرآنی راه اندازی کند ادامه داد : حوزه با راه اندازی کرسی های درس خارج تمدن پژوهی، فلسفه و هنر پژوهی قرآنی، می‌تواند دست به تولید آثار مفید قرآنی بزند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جامعه هنری اشکالات فراوانی دارد افزود: متولیان هنر در امر تفکیکی قرآن بسیار کوتاهی کردند که البته حوزه هم در برخی مسائل دچار کاستی ها است .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: حوزه باید منابع عظیم دینی را استخراج کند و جامعه

هنری نیز آن را تبدیل به فیلم نامه و نمایشنامه کند.

وی با انتقاد از تولید فرایند نامناسب آثار دینی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور سالانه 100 فیلم تولید می شود که در طول 34 سال تعداد سه هزار فیلم تولید شده که تنها 10 فیلم قرآنی که دکتر از ده درصد تولیدات قرآنی است .

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: استقبال مردم از فیلم های قرآنی بسیار بالا است ولی تولیدات مطلوبی در این عرصه ارائه نشده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha