شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
علمای لبنان

تجمع علمای مسلمان لبنان برخورد مسؤولان نیجریه با تظاهرات کنندگان روز جهانی قدس را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تجمع علمای مسلمان لبنان جنایت هولناک مسؤولان نیجریه نسبت به تظاهرات کنندگان روز جهانی قدس را در پاسخ به ندای شیخ ابراهیم زکزاکی محکوم کرد.

این تجمع ضمن تبریک شهادت سه نفر از فرزندان شیخ زکزاکی در این تظاهرات به ایشان، این واقعه تاریخی را در کنار مساله فلسطین و مقاومت دانست در زمانی که خیلی از نزدیکان از زیر بار این مسؤولیت شانه خالی کرده و رهبران عرب، مردم غزه را در میدان تنها رها کرده بودند.

این تجمع افزود: مسؤولان نیجریه با ارتکاب این جنایت هولناک نشان دادند که طرف رژیم صهیونیستی هستند و ثابت کردند که با موساد مرتبط بوده و بازیچه ای در دست رهبران این رژیم اشغالگر هستند.

تجمع علمای مسلمان افزود: بهتر بود مسؤولان نیجریه به دنبال گروه بوکوحرام و بازداشت آنها و سپردن آنها به عدالت باشند نه اینه به توصیه صهیونیست ها دست به توطئه سیاسی بزنند.

این تجمع از جهان و دیوان عدالت لاحه و شورای امنیت و مؤسسات وابسته به صهیونیست ها خواسته امروز بی طرفی خود را ثابت کنند و جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

یادآور می شود مردم روزه دار شهر زاریا واقع در ایالت کادونا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پس از برگزاری نماز جمعه همگام با دیگر مسلمانان و آزادیخواهان جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، دست به تظاهرات زدند که با حمله پلیس منطقه روبرو شد.در این حمله نیروهای پلیس تظاهرات‌کنندگان را تحت تعقیب قرار داده و به سمت آن‌ها شلیک کردند که منجر به شهادت ۲۴ نفر از شیعیان و زخمی شدن ۴۰ نفر دیگر شد.

در بین شهدا سه تن از فرزندان «شیخ ابراهیم زکزاکی» از رهبران شیعه نیجریه به نام‌های محمد، احمد و حمید زکزاکی وجود داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha