دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
عید فطر

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) عید فطر را عید جایزه گرفتن از خداوند خواند و گفت: شایسته است افراد در این روز صله ارحام نمایند و این سنت الهی را رونق ببخشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در آخرین روز از ماه مبارک رمضان، در جمع نمازگزاران حرم ‏مطهر حضرت معصومه(س)، عید فطر را عید اولیای الهی و عید جایزه گرفتن معرفی کرد و گفت: عید فطر از اعیاد بزرگ  اسلامی است.

وی، خضوع در برابر خدا، دعا، استئانت رحمت و غفران را از توصیه های امام علی علیه السلام درباره عید فطر دانست و ادامه داد: بر اساس روایات، نماز عید فطر، تجسمی از حشر و نشر و قیامت است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) به اهمیت احیای شب عید فطر در روایات اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات، کسی که شب های نیمه شعبان و عید فطر را احیا بدارد، قلبش نمی میرد و قلبش آماده پذیرش حقایق است.

وی، غسل کردن، لباس پاکیزه پوشیدن و عطر زدن را از دیگر مستحبات عید فطر معرفی و عنوان داشت: در نماز عید فطر، ما خدا را به عظمت، بخشش، سخاوت، عزت، رحمت و مغفرتش سوگند می دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که تمامی دعاها در دعای قنوت عید فطر آورده شده است، خاطرنشان کرد: شایسته است افراد در این روز صله ارحام نمایند و این سنت الهی را رونق ببخشند.

 عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) به راه های پذیرش اعمال اشاره کرد و گفت: برای این که بدانیم اعمال ما قبول واقع شده است، باید ببینیم که این عبادت چه اندازه ما را در دوری جستن از گناهان و گرایش یافتن به نیکی ها تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: نخستین مسئله ای که موجب قبولی اعمال می شود، داشتن حس شکرگزاری است؛ کسی که به جای شکرگزاری به شکوه روی می آورد نتوانسته نعمت های الهی را ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، عامل دیگر قبولی اعمال را شکر نعمت پدر و مادر معرفی کرد و ابراز داشت: عمل صالح، یاد اولاد بودن،  وجود داشتن حس توبه و تسلیم بودن در برابر خداوند از دیگر عواملی است که موجب قبولی اعمال می شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha