چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 336734
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
موسوی نسب موسسه امام

معاون آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه آشنایی با زبان دوم در علوم انسانی به عنوان ابزار تحصیل ضرورت دارد، گفت: 44 واحد درس زبان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای تقویت درک مطلب و درک متن تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تبریک مناسبت ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: امیدواریم کسب علم و دانش در این موسسه، نقطه عطفی در زندگی اخلاقی و رفتاری و اجتماعی دانش پژوهان باشد.

وی با بیان اینکه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از سال 1354 آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم موسسه این بود که جمعی از طلاب برای پاسخگویی به سوالات حوزه علوم انسانی تربیت شوند و در واقع اسلامی سازی علوم انسانی صورت گیرد.

معاون آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: امروز علوم انسانی در حوزه های علوم دیگر نیز تاثیرگذار شده است و اگر آبشخور این بخش تفکرات غربی باشد، قشر فرهیخته جامعه غربی خواهند شد و به همین دلیل دانش پژوهان این موسسه باید در زمینه اسلام سازی علوم انسانی تربیت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب با بیان اینکه متخلق شدن طلاب به صفت اخلاقی الهی و اهلبیتی از دیگر اهداف تشکیل این موسسه بوده است، گفت: تربیت نفوس مذهب از دیگر اهداف این موسسه است.

وی با بیان اینکه ترویج اسلام ناب محمدی از دیگر اهداف موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است، گفت: در این موسسه آموزش کلاس های اعتقادی و بصیرتی نیز برگزار می شود.

معاون آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اگر دانش پژوهان این موسسه جدیت به خرج دهند و به تعلیم بپردازند مسئولان نیز اهتمام بیشتری خواهند داشت، گفت: نسبت به جریان های علمی که در سراسر دنیا است تعداد طلاب موسسه زیاد نیست و تک تک صندلی ها می تواند جای طلبه دیگری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب با بیان اینکه امسال از بین 2 هزار نفر قریب به 200 نفر دانش پژوه پذیرفتیم، گفت: طلاب این موسسه باید احساس تکلیف کنند و جدیت در تعلیم به خرج دهند.

وی با اشاره به اینکه طلاب در تعلیم فقه و اصول و دروس موسسه اهتمام بسیاری داشته باشند، گفت: دانش پژوهان جمع بین حوزه و موسسه را از اساتید بپرسند و برای رسیدن به این دو بال تلاش نمایند.

معاون آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای ما همت و جدیت دانش پژوهان بسیار ارزش دارد، اظهار داشت: از ممتازین موسسه برای ارزیابی اساتید نظرخواهی صورت می گیرد و ما بر روی علمکرد اساتید دقت خاصی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب با اشاره به اینکه دانش پژوهان باید در تمام کلاس ها حضور داشته باشند، گفت: حاضر شدن در کلاس ها پس از حضور استاد مطابق شان و جایگاه ایشان نیست.

وی با بیان اینکه موسسه در خصوص فقه و اصول دستاوردها و برکات بسیاری داشته است، تصریح کرد: در خصوص بخش نیمه حضوری به جهت محدودیت هایی غیرحضوری بوده است اما با تاکید اخیر هیئت رئیسه بنا شد پس از این دانش پژوه غیرحضوری نداشته باشیم و دانش پژوهان نیمه حضوری حداقل 4 و حداکثر 8 جلسه در کلاس ها شرکت کنند.

معاون آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه آشنایی با زبان دوم در علوم انسانی به عنوان ابزار تحصیل ضرورت دارد، گفت: مجموعا 44 واحد درس زبان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای تقویت درک مطلب و درک متن تعیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب در پایان خاطرنشان کرد: از امسال این دوره ها آغاز شده است و هیچ موسسه این چنین سرمایه گذاری کلان برای زبان نکرده است.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha