چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی

حوزه/ مدیر حوزه آذربایجان غربی با تاکید بر تاثیر آموزه‌های قرآنی بر افکار مردم جهان گفت: بدون شک آموزه‌های قرآنی در تمام دنیا تاثیرگذار بوده، افراد بسیاری برای نجات از گمراهی و ضلالت، تحت تاثیر پیام‌های قرآنی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به جهان شمول بودن پیام و مفاهیم قرآن کریم اظهارداشت: قرآن، بهترین وسیله و تنها راه هدایت و نجات بشریت است و همه مردم جهان می توانند برای هدایتگری و سعادت خود از آن بهره مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان مدعی پیروی از قرآن و دفاع از دستورات و پیام های آن هستند در حالی که هدف اصلی آنها ریشه کن کردن آموزه های قرآنی و ظلم به مسلمین است.

این استاد حوزه، تصریح کرد: برای شناخت پیروان واقعی قرآن باید مطالعه عمیق بر زندگی مردمان هر کشور صورت گیرد و روابط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن‌ها  تحقیق و بررسی شده تا از این طریق ذات واقعی افراد و اهداف گروه‌ها مشخص شود.

وی اظهار کرد: ذات قرآن بسیار جذاب و نشاط آور بوده تمامی مردم جهان در هرجای این کره خاکی را به سوی خود جذب می کند و افکار آن‌ها را تحت تاثیر شگفتی و عظمت بی نظیر خود قرار می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به هراس مستکبران از آموزه‌های قرآنی بیان داشت: مستکبران و قدرت‌های بزرگ جهان با حقیقت قرآن آشنا بوده و دلیل هراس آنها از قرآن،قدرت بیش از اندازه آموزه‌های قرآنی در تسخیر قلوب مردم و آشکار کردن چهره واقعی ظلم و استکبار است.

وی با اشاره به فرقه وهابیت افزود: شعار وهابیت قرآنی و در محل وحی و پایتخت قرآنی جهان زندگی می کند، ولی همه مردم جهان از هدف و نیت این فرقه آگاهی داشته و می دانند که ریشه کن کردن قرآن از اهداف اصلی این گروه تروریستی و این موضوع امری غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی، تاکید کرد: قرآن کتاب اخلاق، معنویت و نجات دهنده همه مردم جهان بوده، همه مسلمانان باید با پایبندی دستورات قرآن هدف مستکبران را در مخدوش کردن چهره های قرآن و آموزه های این معجزه بی نظیر الهی ناکام گذارند.

این استاد حوزه،  باتاکید به وظیفه مسلمین در ترویج و اشاعه  آموزه های قرآنی افزود: رعایت اخلاق اسلامی در کشورهای بیگانه و پایبندی به اصول و آموزه های قرآنی، باعث جذب افراد غیر مسلمان بسوی دین مبین اسلام شده است لذا امروز  وظیفه تمامی مسلمانان،آگاه سازی مردم جهان از آرمان‌های این معجزه بزرگ و نجات دهنده بشریت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha