یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیر مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ همزمان با هفته پژوهش، از آثار و محصولات پژوهشی طلاب و اساتید مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی میرعلی، معاون پژوهش این مجتمع طی سخنانی در نشست خبری به همین منظور، با اشاره به جایگاه ویژه پژوهش در روند تولید علم و نشر آن اظهار داشت: مراکز مختلف المصطفی به خصوص مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، اهمیت و بهای بسیاری به مقوله پژوهش می دهد و امروز شاهد رونمایی از بخشی از آثار پژوهشی این مرکز هستیم.

وی با اشاره به این که مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی یکی از حوزه‌های دانشیِ جامعة المصطفی در حوزه انسانی و اسلامی است، افزود: بی شک چنانچه علمی بخواهد اسلامی شود باید رویکرد اسلامی مدنظر باشد، ضمن آن که باید با راهکارهای اصلی به دنبال بسترسازی جهت تحقق اسلامی سازی علوم انسانی باشیم.

وی همچنین بیان داشت: معاونت پژوهشی این مجتمع تلاش کرده با توجه به اقتضای شرایط و نیازها برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت اسلامی سازی علوم انسانی را در دستور کار خود قرار دهد که برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارتی، برگزاری نشست و وبینارهای علمی، ارتقای محققان در سطح بالاتر، برگزاری همایش ها و نشست های مختلف از جمله در رابطه با جایگاه پژوهش در بیانیه گام دوم از آن جمله است.

وی اضافه کرد: سال گذشته سه نشریه علمی تخصصی با همکاری گروه‌های علمی منتشر کردیم و توجه به حوزه رسانه و نشریات جزو اولویت های ما در عرصه کارهای پژوهشی است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعلی همچنین گفت: در حال حاضر نشریه‌ای بین‌المللی به زبان انگلیسی داریم که مجوز نشر آن را گرفته‌ایم، یکی دیگر از نشریه‌ها با عنوان اسلام علوم انسانی و اجتماعی است که مجوز آن را دریافت کرده و نشریه دیگر مطالعات اسلامی حقوق است که مجوز لازم دریافت شده و گروه علمی مربوطه می کوشد تا پایان امسال دو شماره از آن را منتشر نماید.

وی ابراز داشت: در این مجتمع، ۱۰ انجمن علمی در حال فعالیت و ۹ انجمن در حال تولید نشریه هستند که نشریه آن‌ها به‌روز بوده و تلاش می‌کنند این نشریه‌ها در تاریخ خود منتشر گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha