جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید علی عماد

حوزه/ این سخن که جهان بینی پایدار به جهان داری مستمر می رسد، کار اسلام و پیامبر الهی است و فقط اسلام است که ظرفیت جهانی شدن را دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، ظهر امروز در اولین جشنواره استانی علامه حلی(ره) که در محل مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با بیان این مطلب که پیامبر گرامی اسلام(ص) رحمتی برای تمامی جهانیان است، اظهار داشت: رسول الهی دین حق را عرضه کرده و مسیر هدایت و رستگاری را برای مردم هموار می سازد و آنچه که دانش بشری به خودی خود به آن دست نمی یابد را به مردمان می آموزد تا این دین را بر جهان بگستراند و بر همه اندیشه ها و انگیزه ها حاکم سازد و جهان را در سلطه حق قرار دهد.

وی خاطر نشان ساخت: جهانی شدن اجتناب ناپذیر است، اما برخلاف تصور استکبار که جهانی شدن مستقل را از آن اندیشه های خود می داند، در جهان، فقط حق حاکم خواهد بود و دین خدا و سنت پیامبر(ص) به عنوان نظام زیست حق در جهان حاکم شده و غلبه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اضافه کرد: این سخن که جهان بینی پایدار به جهان داری مستمر می رسد، کار اسلام و دین حق و پیامبر الهی است و فقط اسلام است که ظرفیت جهانی شدن را دارد .

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: در زمان پیامبر اسلام(ص) افراد بی‌شماری در کنار ایشان بودند، اما از حقیقت هیچ سهمی نبرده و ذره ای ایمان نیاوردند.

وی ضمن انتقاد از روند پژوهشی رایج در حوزه و دانشگاه، اذعان داشت: اگر جهان بینی نهایی از آن اسلام است و جهان داری مستمر از آن دین حق است و این کار، توسط پیامبر(ص) و یاران اوانجام خواهد شد، ما تا چه اندازه به مدد پیامبر و خاندان او آمده ایم؟ جهان بینی آسان است و با ابزار های متعددی هم می توان پهنه زمین را برای زمان محدودی به تصرف خود در آورد، اما جهان داری توام با محبت قلبی همه آحاد آن، تنها و تنها از معدن علم تحقق پیدا می کند.

حجت الاسلام  والمسلمین عماد افزود: اگر امام علی بن ابیطالب(ع) پنج سال حکومت کرد و همان حکومت پنج ساله در تاریخ ماندگار گردید و حکومت جهانی و مطلوب شد، به خاطر این است که عالمانه، عادلانه، آگاهانه و با کارآمدی همراه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر جهان امروز به حرف های چهارده قرن پیش ما رسیده که توسعه تنها بر مبنای دانایی ماندگار است به خاطر کارآمدی آن می باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: قانون اساسی ما ظرفیت های فوق العاده ای دارد و سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران تکلیف معین و روشنی را برای ما ترسیم کرده و در ذیل آن، نقشه جامع علمی، کشور را به سمت تحولی علمی و فکری فرا می خواند و آخرین و جدید ترین سندی که منتشر شده، سند سیاست های کلان علم و فناوری است و هر یک از ما طلبه ها، اساتید و فضلاء در تحقق این امر مهم سهیم و مسئول هستیم تا نمونه و الگویی کامل و جامعه را تحویل جهانیان دهیم.

وی  در پایان خاطرنشان ساخت: سهم حوزه و دانشگاه در این تحول بزرگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر خواستار پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم، شرط پایداری در جهان امروز، کارآمدی است و شرط کارآمدی، برنامه ریزی می باشد و شرط موفقیت در برنامه هم، علمی بودن آن، اجرای آن همراه با پایش آن است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از مقالات و آثار پژوهشی طلاب برگزیده شده، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha