جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حبیب مقدم آذر غربی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی ، از اعزام 80 نفر از طلاب در ایام نوروز به عتبات عالیات خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان برنامه های زیارتی و سیاحتی طلاب در سال جدید اظهار داشت: امسال با بهره گیری از فرصت تعطیلات نوروزی، 26 نفر از طلاب استان به زیارت عمره مشرف شدند که این برنامه همانند سال های گذشته، در سال 1394 هم توانست با برنامه ریزی مرکز مدیریت آذربایجان غربی تداوم یابد.

وی با اشاره با اثرات مثبت و تقویت معنویت در طلاب خاطر نشان کرد: ایجاد سفرهای زیارتی و معنوی تاثیر بسیار مفیدی در ارتقای معنویت و تقویت روحیه دینی در طلاب دارد، چنانکه امسال در کنار سفر عمره مفرده برای طلاب، اعزام طلبه به عتبات عالیات را هم در برنامه زیارتی و سیاحتی داشتیم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آدربایجان غربی با بیان آمار اعزام شده­گان به عتبات عالیات تصریح کرد: اعزام 80 تن از طلاب استان به همراه خانواده به عتبات عالیات صورت پذیرفت که با حضور معاونین حوزه و اساتید در سفرهای زیارتی عمره مفرد و عتبات همراه بود.

وی با ابراز رضایت از اعزام بیش از 100 مبلغ روحانی در کاروان های راهیان نور آذربایجان غربی بیان داشت: برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی، اقامه نماز جماعات، پاسخگویی به شبهات دینی و سوالات شرعی از جمله وظایف مبلغین در همراهی کاروان های راهیان نور به جنوب کشور و بازدید از مناطق عملیاتی بود.

حجت الاسلام مقدم با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اهتمام به ارزش های دینی در اذهان قشر جوان، افزود: تبیین و برنامه ریزی برای برخورداری و آشناسازی جوانان با فداکاری ها و ایثارگری های رزمندگان در موقعیت های حساس کشور می تواند در بصیرت افزایی و انتقال ارزش های 8 سال دفاع مقدس موثر باشد.

وی یادآور شد: اعزام بیش از 350 نفر از طلاب به مناطق عملیاتی جنوب کشور از دیگر برنامه های ویژه طلاب در سال جاری است که توانست روحیه دینی و فرهنگی طلاب را ارتقاء بخشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha