جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عمامه گذاری

حوزه/ مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی اهواز با حضور آیت الله موسوی جزایری و مدیر حوزه استان خوزستان، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در این آیین، نماینده ولی فقیه در خوزستان،  با اشاره به وظایف طلاب پس از پوشیدن لباس مقدس روحانیت، اظهار داشت: امروز شما طلاب با بر تن کردن این لباس که نشانه علم و تقواست، جایگاه ویژه ای میان مردم پیدا خواهید کرد؛ پس مراقب باشید تا إن شاءالله به خوبی حق این منصب که منصب انبیاء بوده را ادا کنید.

وی، مهمترین وظیفه روحانیت در این برهه از زمان را پشتیبانی و مراقبت از فکر و اندیشه جوانان دانست و گفت: در ابتدا برای اجرایی کردن این مسأله، باید آنها را جذب خود کرد و سپس آنها را به راه مستقیم هدایت کرد و در این مسیر باید همگام و خیلی نرم آنها را همراهی کرد.

حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز نیز با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، إن شاءالله قرار است طلاب این مدرسه، به ویژه طلابی که در این مراسم به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند، به انجام فعالیت های تبلیغی در نیمه شعبانیه و پس از آن مراسم های ارتحال امام خمینی(ره) بپردازند‌.

وی با ابراز خرسندی از ساماندهی وضعیت تلبس طلاب، تصریح کرد: لازم می دانم از تلاش های معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان که مسئولیت ساماندهی وضعیت تلبس طلاب را بر عهده داشته، تشکر و قدر دانی کنم؛ چراکه این کار کمک شایانی به مدارس و سهل الوصول کرده روند تلبس طلاب کرده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha