جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کهوند - کاشان

حوزه/ چرا غربی ها در همه زمینه ها ما را تحریم کرده اند، اما در فضای مجازی و اینترنت و شبکه های اجتماعی صهیونیستی تحریم نکرده اند؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام کهوند، امروز در همایش ائمه جمعه و جماعات، روحانیون طرح هجرت و اساتید مدارس علمیه کاشان، با اشاره به ضرورت حضور روحانیت در فضای مجازی، گفت: در راستای مطالبات مقام معظم رهبری که فرمودند "اهمیت دادن به فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب بسیار مهم است"؛ شورا عالی فضای مجازی راه اندازی و  40 اصل در دستور کار این شورا قرار گرفت.

این کارشناس حوزوی با ارائه دو راهکار برای مصون سازی کاربران فضای مجازی  در مقابل هجمه ها و آسیب ها، ادامه داد: ما باید روح توحید و محبت خداوند را در دل مردم و جوانان نهادینه کنیم تا با وسوسه های دشمن به انحراف کشیده نشوند. دومین نکته این است که باید شبکه ملی اطلاعات که مطالبه مقام معظم رهبری نیز می باشد، به سرعت در کشور راه اندازی گردد.

*چند پرسش مهم

وی برای روشن شدن نقشه دشمن برای ایران اسلامی به طرح چند سئوال پرداخت و گفت: چرا در همه زمینه ها ما را تحریم کرده اند، اما در فضای مجازی و اینترنت و شبکه های اجتماعی صهیونیستی تحریم نکرده اند؟، چرا این برنامه ها مجانی و به سهولت در اختیار کاربران قرار می گیرد؟، چرا داعش و القاعده و ... به راحتی می توانند در فضای مجازی کار کنند، ولی حزب الله و المقاومه سوریه نمی توانند در کاری انجام دهند، آیا این به نفع آمریکا نیست؟ آیا آمریکا از فضای مجازی بهره برداری نمی کند؟

*عجله غربی ها

این کارشناس فضای مجازی افزود: در جای جای قرآن در مورد بر حذر کردن افراد نسبت به گناه ها تاکید  شده است، اما نگاه غرب به ما بر عکس این آیات است، چرا که هر چیزی که منع شرعی دارد، آنها عجله دارند که زودتر به ما برسد و بهتر بتوانیم به آنها دسترسی داشته باشیم ؟ آیا این سئوال پیش نمی آید که چرا غرب این قدر مهربانانه این وسایل را در اختیار ما قرار می دهد، اما برای بعضی از مایحتاجی که نیاز داریم ما را تحریم می کند؟

حجت الاسلام کهوند، به هجمه های دشمن از طریق فضای مجازی اشاره کرد و افزود: ما در همه زمینه ها تحریم هستیم، اما در عرصه فضای مجازی تحریم نیستیم، چون دشمن از این طریق به دنبال اجرای نقشه های شوم خود است.

*ضرورت حضور روحانیت در فضای مجازی

این کارشناس فضای سایبری در پایان تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید با حضور هدفمند در فضای مجازی، به مقابله با هجمه های دنیای استکبار بپردازند و جوانان را در مقابل هجمه فرهنگی بیمه کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha