جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اسکندری رئیس سازمان تبلیغات قم

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بسیاری از معضلات و آسیب‌های فرهنگ دینی و عمومی به سهولت قابل برطرف شدن است، ولی متاسفانه هم‌افزایی بین نهادها وجود ندارد و منابع و امکانات به خوبی مدیریت نمی‌شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام  والمسلمین عباس اسکندری در نشستی  با حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگاه مثبت مسئولان کشور به قم فرصت بسیار خوبی است اما متاسفانه با این نگاه، تصور می‌شود قم نیاز به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی ندارد.

وی اضافه کرد: قم با وجود اینکه از موسسات و نهادهای علمی و فرهنگی زیادی برخوردار است ولی از نظر فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی محروم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر نمونه‌ای از محرومیت‌های فرهنگی در قم، گفت: نهادهای حوزوی در مناسبت‌های تبلیغی به همه استان‌های کشور اعزام مبلغ دارند ولی اعزام مبلغان دینی به مناطق حاشیهای و مورد نیاز قم صورت نمی‌گرفت.

حجت‌الاسلام  و المسلمین اسکندری با بیان اینکه اعزام مبلغان دینی به شهر قم از سال 92 انجام می‌شود، افزود: علاوه بر این، امسال مجوز تاسیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قم و استقرار روحانی مستقر در مناطق حاشیه‌ای و شهرک‌های اقماری قم صادر شده و امیدواریم با این اقدامات، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در قم رونق چشمگیری داشته باشد.

وی دخالت برخی نهادها در ماموریت‌های سازمانی را یکی از موانع جدی فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برشمرد و تاکید کرد: بسیاری از معضلات و آسیب‌های فرهنگ دینی و عمومی به سهولت قابل برطرف شدن است، ولی متاسفانه هم‌افزایی بین نهادها وجود ندارد و منابع و امکانات به خوبی مدیریت نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار توزیع مناسب اعتبارات فرهنگی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی شد و گفت: ما از نظر مدیریت، طرح و برنامه و اجرا مشکلی نداریم ولی باید حمایت شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha