جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام تابش ، امام جمعه بندر امام خمینی (ره)

حوزه/سازمان های امنیتی غربی برنامه های خود را بر روی ایران متمرکز کرده و شخصیت های بسیاری را تاکنون ترور کرده اند که از این جمله می توان به شهدای هسته ای اشاره کرد.

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اظهار داشت: ترور یک منطق ضد انسانی است که در آن به جان و مال و آبروی او هیچ اهمیتی نمی دهد و همه را فدای اهداف شومی که از قبل تعیین کرده می کند؛ به همین دلیل این روش از نظر اسلام پذیرفتنی نبوده و به طور کامل مخالف با آیات و روایات است.

حجت الاسلام تابش ادامه داد: تروریسم با «عقیده به لزوم آدمکشی و ایجاد رعب وحشت»، یا از سوی دولت های مستکبر شکل گرفته و یا زائیده تفکرات آنهاست که ایران پس از انقلاب، همواره قربانی این تفکر خبیث و پلید بوده است.

وی بر لزوم مبارزه با جریان ترور تأکید و خاطر نشان کرد: دین اسلام به سبب اهمیتی که به زندگانی فردی و اجتماعی افراد و نیز ایمن سازی محیط زندگی میدهد، برای عاملان ترور مجازات های سنگینی وضع کرده؛ چرا که یکی از مهمترین وظایف حکومت اسلامی، ایجاد امنیت و آرامش در کشور است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، ترور را دارای ابعاد مختلف دانست و بیان داشت: ترور جهت از بین بردن شخص صورت میگیرد اما مرتبه دیگر آن ترور شخصیت است که یکی از ابزارهای جنگ روانی به حساب آمده، هرگاه دشمن نتواند چهره های انقلابی و مدافعان حق را با ترور و قتل از میان بردارد به ترفندی دیگر دست زده و آن ترور شخصیت ها و لکه دار کردن و انگ زدن به آنها است.

وی تروریسم دولتی را مهمترین دلیل حیات گروه های تروریستی عنوان کرد و گفت: دولت های غربی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با همه ساختار امنیتی و سیاسی خود اقدام به ترور با برنامه ریزی دولتی می کنند و تروریسم غیردولتی نیز با پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم دولتهای حامی تروریست ؛ متولد و حمایت و هدایت می‌شود.

حجت الاسلام تابش در پایان با اشاره به صدمات زیادی که ایران از ترور متحمل شده، ابراز داشت: از آنجا که ایران بزرگترین مانع تفکر سلطه جوی غرب در دوران معاصر است، سازمان های امنیتی غربی برنامه ترور خود را بر روی ایران متمرکز کرده اند و افراد بسیاری را تا کنون مورد هجوم و ترور قرار داده اند که از این جمله می توان به شهیدان رجایی و باهنر و در زمان های اخیر نیز به شهدای هسته ای اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha