جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اولین اجلاس سراسری نماز استان قم

حوزه/ طلبه آفریقایی حوزه علمیه قم، ستاد اقامه نماز در ایران را الگویی ایرانی اسلامی برای تمام جهان اسلام ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، گرامی ابوبکر، طلبه ساحل عاجی جامعه المصطفی العالمیه که از مستبصرین آفریقایی حوزه علمیه است، ظهر امروز در اولین اجلاس نماز استان قم در  مجتمع آموزش  عالی امام خمینی(ره) گفت: از هشت سال پیش که مسلمان و سپس شیعه شدم، در ایران حضور یافته و در محضر بزرگان حوزه علمیه قم حقایق بسیاری را فراگرفتم.

وی افزود: بنده در کشور آفریقایی ساحل عاج زندگی کرده ام و به همین دلیل وقتی کشور خود  و فضای مسلمانان آفریقا را با مسلمانان در ایران مقایسه می کنم، به نکات بسیار جالبی بر می خورم.

وی گفت: در آفریقا مردم و مسلمانان اهمیت و احترام ویژه ای برای قرآن و نماز قائل هستند و نماز را از مهمترین کارهایی می دانند که باید نسبت به آن جدی باشند و هیچ چیزی را به نماز ترجیح نمی دهند.

گرامی بیان کرد: مردم در این کشورها به موذنان نیز احترام خاصی می گذارند و اعتقاد دارند، کسانی که موذن هستند حتی پس از مرگ نیز سالم می مانند و جنازه آنها پوسیده نمی شود و به همین دلیل است که در مساجد آن منطقه ده ها موذن فعالیت می کنند.

وی گفت: نماز معراج انسان است و خداوند نماز را رکن وستون دین قرارداده اند زیرا تمام عناصر مادی و معنوی در این نماز موجود است که انسان را به عالی ترین درجات می رساند.

این طلبه آفریقایی بیان کرد: یکی از مهمترین مسایلی که در ایران توجه مرا به خود جلب کرد و می تواند الگویی در سراسر جهان اسلام باشد ،تشکلی به نام ستاد اقامه نماز در کشور است.

وی گفت: این ستاد وظیفه دارد که فضای کشور را در میان ادارات و نهادها و مساجد و.... به شکلی فراهم کند که نماز درسطح کشور اقامه شود و مردم با این فرهنگ رشد کنند.

گرامی ابوبکر بیان کرد: متأسفانه جای خالی این ستاد و این تشکل در اکثر کشورهای آفریقایی و اسلامی به چشم می خورد و آنها باید از این الگوی ناب ایرانی و اسلامی استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha