شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اختتامیه چهارمین دوسالانه ملی عکس حوزه(اشراق)

حوزه/ دبیر اجرایی جشنواره ملی عکس حوزه از رشد بسیار خوب جشنواره عکس حوزه در میان حوزیان و جامعه خبر داد و گفت: یک چهارم شرکت کنندگان در جشنواره ملی عکس حوزه ، طلبه هستند.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه»، ابراهیم سلیمانی  امروز در آیین اختتامیه  چهارمین جشنواره دو سالانه ملی عکس حوزه(اشراق)  که با موضوع "روحانیت، حوزهای علمیه و علوم دینی" در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: عکس تنها خط کشیدن نیست، بلکه یک هنر تاثیرگزار است.

دبیر اجرایی جشنوار عکس حوزه افزود: هنر و عکس حوزه، آئینه صادق رفتار روحانیون و  حکایت مردانی است که در مشرق حجره تابیده اند.

وی بیان داشت: جشواره عکس حوزه تکاپوی موفق در جامعه است و زبان تصویری در حوزه اگر چه تازه است، اما هر روز باعث اثر گذاری در جامعه می شود.

 سلیمانی افزود: عکس حوزه، رودیداد فرهنگی، هنری و پژوهشی است و هر دو سال یک بار، در قالب دو سالانه عکس. با هدف تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس برای پرداختن به موضوع حوزه و روحانیت برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این جشنواره 429 نفر در دو بخش روحانیون و عموم جامعه به این دبیرخانه عکس فرستادند و از این تعداد آثار343 اثر از شرکت کنندگان منطبق با مقررات دو سالانه بوده و به مرحله ارزیابی و داوری راه یافته اند.

سلیمانی گفت: در مجموع 2449 قطعه عکس از 83 هنرمند خانم و 260 هنرمند مرد دستمایه کار قضاوت هیات داوری قرار گرفت.

وی افزود: نکته قابل توجه در این جشنواره رشد بسیار خوب آن نسبت به سالهای دیگر و شرکت 60 نفر از روحانیون بود.

سلیمانی عنوان کرد: تعداد 183 قطعه تک عکس و مجموعه عکس از 80 هنرمند به نمایشگاه راه یافت. در این رقابت  131 قطعه عکس از 60 هنرمند شرکت کننده در بخش اصلی و 52 قطعه عکس از 20 هنرمند در بخش ویژه برای نمایشگاه انتخاب شده است که از این میان ۱۴ نفر نیز تقدیر می شوند.

خاطرنشان می شود: حجج الاسلام سید جواد میر حسینی، حسن الماسی علی رضا ابراهیم پور ، مصطفی محمد دوست،  امیرقیومی از جمله برگزیدگان ملبس این جشنواره بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha