جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن آل عامر

حوزه/ حجت‌الاسلام آل عامر گفت: «بررسی معنا و ماهیت طلبگی»، «کارآمدی طلبه»، «سامان فعالیت‌های فرهنگی در برنامه‌های طلبه» و «زی طلبگی؛ جلوه‌های رفتاری حوزویان» از موضوعات اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان بود.

حجت‌الاسلام حسن آل عامر، جانشین حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به دوره دانش‌افزایی مدیران مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: این دوره چهارروزه در راستای جذب طلبه طراز انقلاب اسلامی، همفکری در چگونگی جذب طلبه و شناخت سیمای آرمانی طلبه از منظر رهبر معظم انقلاب و نیز بررسی و تبادل‌نظر بایسته‌ها و ضروریات این امر در جوار کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

وی با اشاره به حضور کلیه مدیران مدارس علمیه در این سفر، گفت: ازآنجایی‌که اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان در هدایت و جذب سال آینده حوزه علمیه خوزستان، بسیار کارساز می‌باشد، تلاش شد تا برنامه‌های ویژه و خاصی در آنجا برگزار گردد.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به موضوعات برگزاری این اجلاسیه، بیان داشت: «بررسی معنا و ماهیت طلبگی»، «کارآمدی طلبه»، «سامان فعالیت‌های فرهنگی در برنامه‌های طلبه» و «زی طلبگی؛ جلوه‌های رفتاری حوزویان»، بخشی از موضوعات مطرح‌شده در این اجلاسیه بودند.

حجت‌الاسلام آل عامر، افزود: بحث و تبادل‌نظر مدیران، پیرامون بررسی نقش سلامت روان و الزامات آن و همچنین چرایی بررسی سلامت روان در گزینش با حضور کارشناس ارشد، حجت‌الاسلام حصاری، مهم‌ترین برنامه دومین روز این اجلاسیه بود.

وی بررسی نقش استعداد تحصیلی در حوزه را، یکی دیگر از موضوعات کلیدی اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان در قم، عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع با حضور و سخنرانی کارشناس ارشد، حجت‌الاسلام عالم زاده نوری صورت گرفت که بحمدالله آثار خوبی هم داشت.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، بررسی نقش تقیدات مذهبی داوطلب و ساختار عاطفی خانواده در گزینش با حضور حجت‌الاسلام احمدی را دیگر برنامه اجلاسیه مطرح کرد و گفت: در آخرین روز این اجلاسیه حجت‌الاسلام علی محمدی، مدیر دفتر مطالعات معاونت تهذیب، مباحثی پیرامون «استفاده از ظرفیت‌های تربیتی مدارس» مطرح کرد.

حجت‌الاسلام آل عامر، در پایان با اشاره به دیدار مدیران مدارس علمیه خوزستان با آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: بحمدلله یکی از مهم‌ترین رویدادهای این اجلاسیه، نشستی با آیت‌الله مصباح بود که ایشان مطالب بسیار کاربردی پیرامون حوزه و طلبه انقلابی بیان کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha