شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کلباسی

حوزه/ امروز بیش از هر روز دیگر به تزکیه در حوزه های علمیه نیاز داریم و به هر میزان که دانش و تخصص طلاب بالاتر رود نیاز آنها به تهذیب و تزکیه بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در نشست هم اندیشی معاونان تهذیب مراکز تخصصی حوزه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: پیدا کردن راه برای تقویت روح تهذیب و تزکیه و تبلیغ در بین طلاب هدف اصلی این جلسه است.

وی افزود: قطعا با تضارب آرا و افکار است که می توان ضمن انتقال تجارب، راه ها و برنامه های جدیدی ایجاد کرد؛ آنچه روشن است و نیازی به گفتگو ندارد، اگر این رکن در کار طلاب باقی نماند بقیه کارها کم نتیجه خواهد بود.

مدیر مراکز تخصصی حوزه بیان کرد: قرآن کریم این پیام را به ما می دهد که تهذیب بر علم تقدم رتبی دارد؛ البته این به معنی تقدم در پیاده سازی نیست زیرا ممکن است بدون تعلیم، تزکیه نیز میسر نباشد.

وی گفت: حضرت ابراهیم(ع) در دعا تعلیم را بر تزکیه مقدم داشت، ولی در پاسخی که از سوی خدا آمد، تزکیه بر تعلیم مقدم داشته شد.

مدیر مراکز تخصصی حوزه تصریح کرد: امروز بیش از هر روز دیگر بر مساله تزکیه در حوزه های علمیه نیاز داریم و به هر میزان که دانش و تخصص طلاب بالاتر رود نیاز وی به مساله تهذیب و تزکیه بیشتر می شود.

وی افزود: در مراکز تخصصی که رشته های تخصصی را دنبال می کنند این موضوع باید جای خود را پیدا کند؛ در همین جهت نیز در ساختاری که برای این مدیریت مراکز تخصصی وجود دارد، یکی از معاونت های آن شامل تهذیب و تبلیغ است.

مدیر مراکز تخصصی حوزه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم راه ها و برنامه هایی دنبال کنیم که خروجی هایی که از این مراکز خارج می شوند مورد رضایت قرآن مجید و ولی خدا باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha